یک قاشق پودر پوست بادام درختی ، عسل، آبلیمو را با مقداری شیر مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت یک هفته روی صورت خود بمالید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

حلقه های تاریک را کاهش می دهد
بادام، سرشار از ویتامین E، می تواند تفاوت قابل توجهی در ظاهر سیاهی دور چشم ایجاد کند. ویتامین E برای مبارزه با آسیب اشعه ماوراء بنفش شناخته شده است، بنابراین لکه های تیره را روشن می کند.

شما همیشه می توانید هر روز صبح ویتامین های خیس خورده بخورید تا از اثرات سیستمیک بادام لذت ببرید.

اسید لینولئیک، یک اسید چرب، برای جلوگیری از خشکی پوست شناخته شده است. بادام سرشار از اسید لینولئیک است. بنابراین مصرف منظم بادام می تواند به خشکی پوست و ریزش و بازسازی پوست سالم کمک کند.

پوست بادام درختی

4. روغن بادام برای سفید کردن پوست
ویتامین ها نقش اساسی در شفاف، روشن و صاف نگه داشتن پوست شما دارند. بادام همچنین حاوی دوز سالم ویتامین E و ویتامین A است که به عنوان غذا برای پوست سالم در نظر گرفته می شود. بادام حاوی مقداری آنتی اکسیدان است که پوست شما را تمیز کرده و رادیکال های مضر را از بین می برد.

برای استفاده از روغن بادام برای روشن کردن پوست، دو قاشق غذاخوری پودر بادام را با یک قاشق شیر، بلغور جو دوسر و آبلیمو مخلوط کنید. این معجون را خوب مخلوط کرده و روی پوست خود قرار دهید. 30 دقیقه صبر کنید و بعداً آن را با آب ولرم بشویید تا پوستی سالم تر داشته باشید.

فواید روغن بادام برای پوست
اعتقاد بر این است که روغن بادام برای سال ها به عنوان بخشی از رژیم زیبایی مورد استفاده قرار می گرفته است. شواهدی از ملکه کلئوپاترا از دوران مصر باستان برای استفاده از روغن های طبیعی برای زیبایی خود پیدا شده است.

علاوه بر این، در فرهنگ های چینی و آیورودا، این روغن برای درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما مفید است. می توانید از روغن بادام برای کاهش جوش، سوختگی یا التهاب استفاده کنید.

ماساژ پوست با روغن بادام نه تنها جریان خون را افزایش می دهد، بلکه آبرسانی طبیعی به شما می دهد. همچنین می تواند به شما در کاهش علائم کشش، روشن کردن جای آکنه و کاهش خطوط اخم کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *