درختان بلوط کهنسال ممکن است عصاره ای را در خود داشته باشند که پرورش دهندگان مرکبات می توانند از آن برای محافظت از درختان میوه خود در برابر مرگبارترین بیماری مرکباتی که جهان شناخته است استفاده کنند.

این بیماری گیاهی huanglongbing یا HLB نامیده می شود که با نام انگلیسی آن، مرکبات سبز نیز شناخته می شود.

این بیماری زمانی حضور خود را نشان می دهد که برگ ها سایه های سبز روشن تری پیدا می کنند.

به گفته مقامات موسسه علوم غذایی و کشاورزی دانشگاه فلوریدا (UF/IFAS)، HLB مسئول کاهش 90 درصدی تولید ارزشمندترین محصول فلوریدا است.

لورنزو روسی، استادیار زیست شناسی ریشه گیاهان در مرکز تحقیقات و آموزش رودخانه هند UF/IFAS (IRREC) که واقع شده است، گفت: «دانشمندان پژوهش با احساس فوریت برای مهار پاتوژن و مدیریت تأثیر HLB بر محصول مهم ما کار می کنند. در فورت پیرس، در مرکز منطقه رودخانه هند.

بلوط

این منطقه به دلیل کیفیت بی نظیر گریپ فروت خود، جایی که با ساحل شرقی مرکزی ایالت، از شمالی ترین نقطه آن در میکو، فلوریدا، تا جنوبی ترین نقطه آن در شمال شهرستان پالم بیچ، هم مرز است، شناخته شده است.

برای چندین سال، پرورش دهندگان در سراسر ایالت متوجه شده اند که درختان مرکباتی که در زیر سایبان درختان بلوط یا در کنار درختان بلوط قرار دارند، سالم هستند.

با این حال، درختان گریپ فروت در یک یا دو ردیف دورتر از درختان بلوط علائم HLB را نشان دادند.

روسی، همراه با همکارانش در UF/IFAS و وزارت کشاورزی ایالات متحده، برای توسعه تاکتیک های مدیریتی برای تولید میوه در درختان آسیب دیده از HLB کار می کند.

مارکو پیتینو و رابرت شاترز با وزارت کشاورزی ایالات متحده، خدمات کشاورزی باغبانی ایالات متحده در فورت پیرس، به همراه روسی، مسئول طراحی آزمایش و تهیه نسخه خطی بودند.

لیلیانا کانو، یک پاتولوژیست گیاهی با UF/IFAS، و کاسی استورجن، کریستینا دورادو و جان مانتی مسئول برنامه ریزی، انجام آزمایش، و تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه نسخه خطی بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *