کند کردن پیشرفت زوال عقل.
در یک مطالعه در سال 2012 که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، محققان فلوریدا سطوح کافئین خون را در افراد مسن با اختلالات شناختی خفیف آزمایش کردند، که می تواند پیش درآمدی برای زوال عقل شدید از جمله بیماری آلزایمر باشد.

قهوه استارباکس در ترکیه از پرطرفدارترین قهوه ها می باشد.

هنگامی که محققان دو تا چهار سال بعد مجدداً این افراد را ارزیابی کردند، آنهایی که سطح خونشان حاوی مقادیری کافئین معادل حدود سه فنجان قهوه بود، نسبت به کسانی که کافئین کم یا بدون کافئین مصرف کرده بودند، بسیار کمتر به زوال عقل تبدیل شدند.

از کبد محافظت کنید.
چندین مطالعه منتشر شده در مجلات معتبر نشان داده اند که نوشیدن قهوه اثرات مفیدی بر کبد دارد، از جمله کاهش خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی، کاهش سطح آنزیم های مضر کبدی و محدود کردن زخم های کبدی در افراد مبتلا به هپاتیت C.

قهوه

ارتقاء سلامت قلب.
طبق مطالعه ای که در سال 2021 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد: نارسایی قلبی، نوشیدن روزانه یک یا چند فنجان قهوه ساده و کافئین دار با کاهش قابل توجهی در خطر طولانی مدت نارسایی قلبی در افراد مرتبط بود.

این مطالعه به داده های اصلی از مطالعات شناخته شده بیماری قلبی شما نگاه کرد: مطالعه قلب فرامینگهام، مطالعه خطر آترواسکلروز در جوامع و مطالعه سلامت قلب و عروق.

اگرچه شواهد کافی برای حمایت از تجویز قهوه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد این کشف اخیر یافته‌های قبلی را تقویت می‌کند که قهوه در واقع برای سلامت قلب مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *