آلو یا آلو بخارا زرد در تابستان وارد میدان می شود تا گرمای سوزان را شکست دهد. این میوه هسته دار آبدار دارای فواید فراوانی برای ارتقای سلامتی و کاهش بروز بیماری ها به همراه طعم شیرین و ملایم متعادل و تند است.

آلو بخارا یا آلو در رنگ پوست بنفش، قرمز، نارنجی یا زرد موجود است. این یکی از اعضای اصلی خانواده زردآلو و هلو است که به فهرست بی پایان مزایای آن و پرتویی از تنوع رنگارنگ آن نسبت داده می شود.

آلو بخارا یا آلو که خشک شود به آن آلو می گویند که سود آن کمتر از خود آلو نیست، اما کالری و قند بالایی دارد، بنابراین باید در مصرف آن متعادل باشد. واقعیت: حدود 2000 نوع آلو یا آلو بخارا در سراسر جهان رشد می کند.

آلو بخارا زرد
دندان های خود را عمیقاً در آلو فرو کنید تا از مزایای سلامتی شگفت انگیز آن بهره مند شوید! برخی از فواید ذکر شده آلو یا آلو بخارا عبارتند از: سلامت قلب را بهبود می بخشد.

فیتوکمیکال ها مانند فلاونوئیدها و اسید فنولیک به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی عمل می کنند و التهابات ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

آلوهای تیره دارای غلظت بیشتری از آنتوسیانین هستند، آنتی اکسیدانی که از آسیب سلولی از طریق فعالیت های ضد التهابی جلوگیری می کند و اکسیداسیون کلسترول را کنترل می کند.

سایر مواد شیمیایی پلی فنلی موجود در آنها شامل لوتئین و کریپتوکسانتین است و این ترکیبات همچنین به کاهش استرس اکسیداتیو روی سلول ها کمک می کنند و در نتیجه بروز حوادث قلبی عروقی را کاهش می دهند.

پتاسیم موجود در آلو عقب نمی ماند زیرا به کاهش فشار خون کمک می کند. به هضم غذا کمک می کند. آلو بخارا فیبر زیادی دارد. این شامل مواد شیمیایی سوربیتول و ایزاتین است که به حفظ حرکات روده و کنترل جریان صاف در سیستم شما کمک می کند.

سوربیتول یک ملین طبیعی است که به روده بزرگ کمک می کند آب را جذب کند و باعث حرکت روده شود و یبوست را کاهش دهد. از این رو، آب آلو و آلو به طور گسترده ای برای کمک به سیستم گوارش استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که آلو بخارا نیز نقش خود را در درمان و پیشگیری از سرطان کبد ایفا می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *