روغن هیدرولیک از پرمصرف ترین روغن های صنعتی می باشد که در سیستم های هیدرولیکی به عنوان انتقال دهنده انرژی و همچنین روان کننده فرمان استفاده می شود که می توانید از مرکز پخش عمده روغن هیدرولیک آن را تهیه کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت سیستم ها و فرمان های مکانیکی جای خود را به فرمان های هیدرولیکی داده اند که باعث آسان تر شدن کار ها شده است.

در گذشته که فرمان های مکانیکی کاربرد داشتند، رانندگان هنگام پیچیدن و دور زدن با سختی مواجه می شدند ولی امروزه فرمان های هیدرولیکی کار را بسیار راحت کرده اند و فرمان به نرمی چرخیده می شود.منبع انرژِی سیستم های هیدرولیکی روغن های هیدرولیک می باشند که کاربرد های زیادی در اتومبیل دارند و دارای تنوع بالایی می باشند.

کاربرد روغن هدرولیک

این روغن ها در واقع ماده سیالی می باشند که از ترکیب شدن مواد پایه با سایر مواد افزودنی ساخته می شوند و می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند.

از جمله وظایفی که این روغن ها بر عهده دارند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

  • روان کردن فرمان و سیستم خودرو
  • کاهش میزان اصطکاک و سایش
  • حفاظت و جلوگیری از زنگ زدگی
  • سازگار بودن با تمام اجزا سیستم
  • پیچیدن آسان و سریع فرمان

کار این روغن ها در سیستم انتقال نیرو و قدرت به فرمان و بخش های دیگر می باشد که البته تعویض آن باید به طور مرتب صورت بگیرد وگرنه کارایی خود را از دست می دهند.

روغن هیدرولیک

مراکز تعویض روغن هیدرولیک

براساس استفاده ای که از روغن ها می کنیم زمان تعویض هرکدام با دیگری متفاوت است اما در دفترچه راهنمایی که حین خرید به شما داده می شود این زمان مشخص شده است.

اگر ویژگی های زیر را در روغن مشاهده نمودید حتما آن را به مراکز تعویض معتبر ببرید

  • تیره و مات شدن رنگ روغن
  • بوی سوختگی دادن
  • مشاهده تغییرات در گرانروی
  • تغییر در میزان ویسکوزیته روغن
  • کم شدن سطح روغن
  • وجود آلودگی بر اثر اکسید شدن

اگر هیچیک از این موارد را مشاهده نکردید اما از پیچاندن فرمانتان صدای ناله به گوش رسید، هشداری است برای تعویض روغن هیدرولیک آن. اگر عوض کردن روغن را به تعویق بیندازید به اجزا سیستم آسیب وارد می شود و نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

تعویض روغن هیدرولیک کار سخت و زمان بری است که حتما باید آن را پیش متخصص در این زمینه در مراکز تعویض ببرید.در هنگام تعویض نباید هرگز روغن قبلی و اکسید شده را با روغن جدید مخلوط کنید و همچنین ترکیب انواع روغن های هیدرولیک حتی اگر میزان ویسکوزیته یکسانی داشته باشند کار اشتباهی است.اگر میزان روغن کاهش یابد فرمان سفت می شود و ممکن است چرخ دنده و پمپ نیز آسیب ببیند به همین دلیل چک کردن میزان آن مهم است.

روغن هیدرولیک

پخش عمده روغن های هیدرولیکی

به طور کلی دو نوع روغن هیدرولیک نفتی و سنتتیک در بازار موجود است که هرکدام دارای انواع مختلف و کاربرد های متنوعی می باشند.می توانید این روغن ها را از مراکز پخش معتبر و شناخته شده ای براساس نیازی که دارید تهیه کنید. در هنگام خرید از متخصصان نیز می توانید برای معرفی بهترین کیفیت کمک بگیرید.

روغن هیدرولیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *