فیلتر روغن 206 کوتاه اصلی که در مرکز های فروش رایج در کشور عرضه می شوند، باید بتوانند بشترین میزان مواد و ذرات را به دام بیندازند و از ورودشان به موتور خودرو جلوگیری کنند.

فیلتر روغن 206 کوتاه اصلی

فیلتر های مناسب

کار فیلتر ممانعت از ورود ذرات کوچک به اندازه میکرون است حال توجه کنید که نوع فیلتر بستگی دارد به تواناییش در جلو گیری از ورود ذرات به داخل موتور خودرو و بر همین اساس می توان به تعداد و انواع زیادی از فیلتر ها اشاره کرد.
بعضی از فیلترها می توانند از ورود ذرات 25 یا 35 میکرونی جلوگیری کنند و بعضی دیگر از ورود ذرات 5 یا 6 میکرونی جلوگیری می کنند.
توجه کنید زمانی که در مورد یک فیلتر با کارایی بالا صحبت می کنیم منظورمان این نیست که از ورود ذرات بزرگ تر یا کوچکتر جلوگیری کند یعنی اینکه ابعاد ذره مهم نیست بلکه مهم این است که بتوانند تمامی ذرات را قبل از ورود به داخل موتور خودرو به دام بیندازد و نگذارد که به داخل موتور بیاید.
با وجود اینکه امروزه صنعت و علم پیشرفت بسیاری کرده اند ولی با این وجود هنوز فیلتر هایی ساخته نشده است که بتواند 100 درصد از ورود ذرات جلوگیری کند.
میزان کارایی فیلترها را برحسب توانایی آن ها در ممانعت از ورود ذرات می سنجیم بنابراین شما باید به دنبال فیلترهایی باشید که درصد بیشتری از ذرات را به خود جذب کنند و مانع از ورود ذرات به داخل موتور شوند.

فیلتر روغن 206 کوتاه اصلی

در ارتباط با فیلتر روغن 206 کوتاه اصلی

فیلتر های روغن 206 درست است که توانایی جلوگیری از 100 درصد مواد و ذرات را ندارد ولی تا حدی مناسبی می تواند از ورود این ذرات جلو گیری کند.
هرچه که یک فیلتر از ورود مواد بیشتر جلوگیری کند باعث می شود که موتور خودرو عملکرد خود را حفظ کند و دیرتر نیاز به تعمیر و تعویض روغن داشته باشد.
امروزه فیلتر های روغن 206 تقلبی را تولید می کنند و در بازار به فروش می رسانند و این فیلتر های های تقلبی روغن را به خوبی از خود عبور نمی دهند و یا کاغذ صافی بکار رفته در آن ها مناسب نیست و از این رو ضرر ها زیادی به نمایندگی خودرو ها وارد میکند.
برای جلوگیری از ضرر فیلتر های تقلبی چه باید کرد
برای خرید فیلترهای مناسب باید به چند نکته توجه کنید:

  • باید به نوع خودرو توجه کنید و فیلتری متناسب با کارایی خودرو خود تهیه کنید.
  • تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر روغن از روی ظاهر ممکن نیست.
  • باید سعی کنید که فیلتر های مدنظر خود را از نمایندگی های به نام و معتبرخریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *