فروش ضد یخ که ماده ای بسیار با اهمیت در تمام فصول سال برای موتور خودرو می باشد در مرکز خرید و فروش ضد یخ بصورت عمده و تکی صورت می گیرد که تعداد طرفداران آن نیز بسیار زیاد می باشد و کمتر کسی است که از خواص آن بی خبر باشد.

اول از همه قصد داریم ضد یخ را به شما معرفی کنیم و کاربرد های آن را بیان کنیم. ضد یخ ماده ای سیال و با ارزش می باشد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از یخ زدگی موتور خودرو در فصل سرما است.
در گذشته بجای ضد یخ از آب استفاده می شده که امروزه با پیشرفت علم توانسته اند مایعی مانند ضدیخ را تولید کنند که مشکلات آب را ندارد.همانند سایر ترکیب های شیمیایی ضد یخ نیز از مواد بسیار متنوعی تهیه شده که مانع از خوردگی و زنگ زدگی و بهبود کیفیت ضد یخ می شوند.

ضدیخ و کاربرد های آن

مایع خنک کننده ی موتور که ضد یخ نام دارد و از مواد افزودنی مختلفی تشکیل شده علاوه بر خاصیت جلوگیری از یخ زدن موتور دارای فواید دیگری نیز می باشد که بسیاری از افراد از آن ها بی خبر هستند.

برخی از فواید دیگر ضد یخ برای موتور اتومبیل به شرح زیر است

  • جلوگیری از یخ زدگی در فصول سرما
  • جلوگیری از جوش آوردن موتور در فصل گرما
  • کاهش میزان رسوبات داخل رادیاتور
  • جلوگیری از افزایش حرارت موتور
  • جلوگیری از اکسید شدن قطعات فلزی

در انتخاب ضد یخ مناسب بهتر است به توصیه های سازنده آن توجه داشته باشید و آن را متناسب با موتور خودرو خود انتخاب کنید. نکته دیگر که دارای اهمیت است طریقه مصرف آن می باشد.بهترین طریقه مصرف ضد یخ مخلوط کردن آن با آب به نسب ۵۰ درصد است که باز هم بهتر است به راهنمایی هایی که سازنده آن کرده عمل کنید.

فروش ضد یخ

نکات مهم در مورد ضد یخ

در انتخاب و خرید ضد یخ ابتدا باید به تناسب بین آن و تجهیزات اصلی موتور و نوع نیاز مندی خود دقت کنید و سپس در مورد روش مصرف و میزان مصرف آن از فروشنده سوال کنید.ضدیخ مایعی سمی می باشد که دارای مقادیری از منو اتیلن گلیکول است و هیچ گونه رنگ و بویی ندارد.
دقت داشته باشید که رنگ ضد یخ هیچ ارتباطی با کیفیت آن ندارد و هنگام رقیق سازی به اطلاعاتی که بر روی ظرف درج شده است عمل کنید. نکته دیگر این است که اگر ضد یخ مرغوب باشد کف نمی کند.

فروش ضد یخ

به طور کلی دو دسته ضد یخ از نظر کیفی وجود دارد که بصورت زیر است

  • ضدیخ با پایه معدنی: از جمله پرفروش ترین و عمده ترین انواع ضد یخ در بازار می باشد که مناسب ترین زمان تعویض آن دوره های سالانه است.
  • ضدیخ با پایه آلی: این مدل دارای طول عمر بیشتری می باشد و به همین علت زمان تعویض آن حتی تا ۳ سال هم مناسب است.

به علت شباهت این دو نوع به یکدیگر تشخیص آن ها بسیار مشکل است و توسط متخصصان در این زمینه صورت می گیرد‌.به دلیل کاربرد های فروانی که برای ضد یخ گفته شد، فروش آن نیز افزایش چشمگیری داشته و در موارد مختلفی از آن استفاده می شود.

فروش ضد یخ

مراکز خرید و فروش ضد یخ

یک ضد یخ مرغوب و مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است و مواد تشکیل دهنده آن به میزان معینی ترکیب شده است و دارای خصوصیات ظاهری مشخصی می باشد.یک ضد یخ مناسب از پایداری کافی برخوردار است و دارای نقطه جوش بالایی می باشد و حرارت را به خوبی منتقل می کند.
اگر ضد یخ کمترین میزان سمیت را دارا باشد و بر لاستیک اثرات بدی نداشته باشد نشانگر بالا بودن کیفیت آن است.در سطح شهر مراکز خرید و فروش لوازم مربوط به خودرو و همچنین ضد یخ وجود دارد که با مراجعه به معتبر ترین آن ها با اطمینان لازم خرید خود را انجام دهید.

فروش ضد یخ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *