در حالی که پخت و پز ممکن است در دسترس بودن ترکیبات خاصی را در مارچوبه خشک افزایش دهد، ممکن است محتوای دیگر مواد مغذی آن را کاهش دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که پختن مارچوبه سبز محتوای ویتامین C، یک ویتامین به ویژه حساس به گرما، را تا 52٪ کاهش می دهد.

اینکه چگونه مواد مغذی خاصی در سبزیجات تحت تأثیر پخت قرار می گیرند به روش پخت، مدت زمان قرار گرفتن در معرض حرارت و نوع ماده مغذی بستگی دارد.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که روش‌های پختی را انتخاب کنید که قرار گرفتن در معرض آب و گرما را محدود می‌کند، مانند بخارپز کردن، تفت دادن، پختن سریع و مایکروویو. علاوه بر این، از پختن بیش از حد سبزیجات خودداری کنید و در عوض بافتی ترد و لطیف داشته باشید.

مارچوبه
پختن مارچوبه ممکن است به طور قابل توجهی فعالیت آنتی اکسیدانی آن را افزایش دهد، اما همچنین ممکن است منجر به از دست دادن برخی مواد مغذی حساس به حرارت مانند ویتامین C شود.

یک انتخاب سالم در هر صورت
گنجاندن مارچوبه در رژیم غذایی شما یک انتخاب سالم است، صرف نظر از نحوه تهیه آن.

اینکه آن را بپزید یا خام بخورید یک موضوع ترجیحی شخصی است. هر دو گزینه فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند.

برای حداکثر فواید سلامتی، روتین وعده های غذایی خود را با هم ترکیب کنید و با هر دو سبک آماده سازی پخته و خام آزمایش کنید.

سعی کنید مارچوبه خرد شده و خام را به غذاهای پاستا و سالاد اضافه کنید. از طرف دیگر، نیزه ها را که کمی بخار پز شده یا در فریتاتا تفت داده شده اند یا به عنوان یک غذای جانبی مستقل لذت ببرید.

مارچوبه یک انتخاب مغذی است، صرف نظر از اینکه پخته یا خام باشد. سعی کنید ترکیبی از این دو را برای حداکثر فواید سلامتی بخورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *