محققان به بررسی اثرات مصرف قارچ دکمه ای در اصفهان بر روی اختلالات شناختی خفیف (MCI) ادامه می دهند. MCI باعث مشکلات حافظه و زبان می شود و اغلب پیشرو بیماری آلزایمر است.

در یک مطالعه در سنگاپور، شرکت کنندگانی که بیش از دو فنجان قارچ در هفته می خوردند، 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به MCI بودند.

حتی کسانی که فقط یک فنجان خوردند، فوایدی دیدند. قارچ های خورده شده توسط شرکت کنندگان شامل قارچ های طلایی، صدفی، شیتاکه و سفید دکمه ای بود.

ویتامین D به بدن شما کمک می کند تا کلسیم را برای حفظ و ساخت استخوان های قوی جذب کند. بسیاری از مردم برای دریافت ویتامین D به مکمل ها یا نور خورشید متکی هستند.

اما اگر به دنبال دریافت این ماده مغذی از طریق رژیم غذایی خود هستید، قارچ ها ممکن است راه حل باشند. آنها تنها نوع محصولی هستند که منبع ویتامین D هستند.

قارچ

مانند انسان، قارچ‌های خاصی که در معرض نور UV یا نور خورشید قرار می‌گیرند، می‌توانند میزان ویتامین D خود را افزایش دهند. قارچ دکمه ای سفید، پورتابلا و کرمینی بیشترین ویتامین D را پس از قرار گرفتن در معرض نور UV یا نور خورشید فراهم می کند.

برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه، سه قارچ (یا یک پورتابلا) را برش دهید، حداقل 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهید و لذت ببرید.

خوردن کمی بیشتر از یک فنجان قارچ میتاکه بدون نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید به همین هدف دست می یابد.

میکروبیوم در روده شما خانه ارگانیسم ها و باکتری هایی است که نقش زیادی در سلامت و خلق و خوی شما دارند. یکی از راه های حفظ سلامت روده، تحریک رشد باکتری های سالم در آن فضا با استفاده از پری بیوتیک ها مانند قارچ است.

تحقیقات نشان می دهد که پلی ساکاریدهای قارچ، فراوان ترین کربوهیدرات آنها، رشد باکتری های سالم را تحریک می کند.

در حالی که بسیاری از غذاها با اسید معده تجزیه می شوند، پلی ساکاریدهای موجود در قارچ بدون تغییر از معده عبور می کنند و می توانند به روده بزرگ برسند تا رشد باکتری ها را در آنجا تشویق کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *