فیلتر روغن 315, امروزه فیلتر روغن ها نقش بسیار مهم و خوبی‌ در تنظیم موتور وسیله نقلیه ها روان کار کردن آن ها ، و همچنین عدم وجود خراب یا کند کار کردن آن ها می شود.

 

فیلتر روغن 315

فیلتر روغن ۳۱۵، مخصوص خودرو های بی ام وی، و ام وی ام می باشند، و این فیلتر بخوبی برای این خودرو ها عملکردی مفید انجام می دهد.

مهمترین جز در موتورهای احتراقی روغن موتور است.

اصلی ترین وظیفه روغن موتور جلوگیری از بالا رفتن دمای موتور خورده شدن قطعات موتور به هنگام احتراق است.برای پاک سازی روغن موتور از آلاینده های موجود در روغن موتور از فیلتر روغن استفاده می شود.

اصلی ترین نقش فیلتر روغن پاکسازی روغن از ذرات حاصل از سایش قطعات فلزی داخل موتور دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلاینده ها که به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نمایند و آسیب زیان آوری را به موتور وارد سازند است. فیلتر روغن قلب خودرو است.. همچنین باید گفت فیلترها فقط تا مدت معینی می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن؛ منافذ کاغذ فیلتر مسدود می‌شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغن‌کاری می‌دهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه می‌شود.

لذا از زمانی که روغن موتور از منبع وارد چرخه عملکردی موتور می شود و تا زمانی که به منبع باز می گردد نقش بسیار زیادی در عملکرد صحیح موتور خواهد داشت.

و همچنین در فیلتر هایی که کیفیت استاندارد را ندارند به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب و یا وجود درز در محل اتصال کاغذ ،فیلتراسیون به درستی انجام نمی گیرد و به همین دلیل ذرات و آلودگی ها از فیلتر عبور نموده و به تدریج وارد موتور می شوند .

فیلتر روغن 3c250

فیلتر روغن 3c250 از دیگر نمونه فیلتر های مفید و قوی برای خودرو نمونه فیلتر ۳c۲۵۰ می باشد که باعث عالی بودن عملکرد خودرو و روان کار کردن آن می شود.

این فیلتر روغن از نوع فیلتر های استوانه ای کاغذی می باشد که دارای سه عدد واشر یا اورینگ می باشد، همچنین این فیلتر دارای ۱۰۶ متر ارتفاع و ۶۴ میلی متر پهنا بوده،

و نسبت به دیگر فیلتر ها باریک تر و کوتاه می باشد. این فیلتر در جعبه های هیوندا و کیا تولید و عرضه بازار می شود.

فیلتر روغن 3c300

پایه فیلتر روغن برلیانس سری ۳۰۰ و ۲۰۰ محصولی وارداتی از کشور سازنده خودروی برلیانس ، چین می باشد.

پایه فیلتر روغن قطعه ای تمام فلزیست.

ظاهری نه چندان پیچیده و ساده دارد.

کارایی پایه فیلتر روغن در نوع خود کاملا منحصر به فرد می باشد.

وظایف کلی پایه فیلتر را در دو بخش متفاوت می توان تقسیم کرد:ثابت نگه داشتن فیلتر روغن خودرو در محل مخصوصش:

اگر به شکل و ساختار ظاهری پایه فیلتر روغن و صافی روغن دقت کنید، متوجه یک نکته مشترک می شوید.

هر دوی این قطعات دارای رزوه می باشند.

به این معنی که این قطعات همچون پیچ و مهره بر روی هم کاملا چفت می شوند.

فیلتر روغن 3c100

فیلتر روغن 3c100 این نمونه فیلتر مخصوص ماشین های لوکس هیوندا می باشند که تاثیر بسیار زیادی در روان کار کردن این خودروها و تقویت موتور آن ها می شود.

همچنین این فیلتر روغن باعث می‌شود وسیله شما از روغن سوزی های احتمالی و هرگونه خرابی دیگر باشند.

فیلتر روغن 35505

فیلتر روغن ۳۵۵۰۵ یکی دیگر از فیلتر های فوق پیشرفته و مناسب برای خودرو ها می باشد، که امری ضروری و مورد نیاز برای خودرو ها با قدرت تصفیه کنندگی بالا می باشد.

از این رو می توان گفت هر خودرویی نیاز به همچنین وسیله ای قوی و کارآمد دارند بخاطر همین فیلتر ۳۵۵۵۰۵ به خودروی شما این امکان را می دهد که توانایی بسیار قوی و مفیدی را بتوانید انجام دهید‌.

فیلتر روغن 3caa0

فیلتر روغن 3caa0 فیلتر روغن ۳caa۰ یکی دیگر از فیلتر های موثر و مناسب برای خودرو ها می باشد پس برای اینکه بتوانید خودرویی قوی و با بازدهی کارایی بالا داشته باشید می توانید روی این فیلتر های قوی حساب کنید.

فیلتر روغن کیا کادنزا کد 3CAA0 اصلی ساخت کره

فیلتر روغن کیا کدنزا اصلی با کد فنی 3CAA0 ساخت کره میباشد. این فیلتر روغن برای تمامی کاندزا ها با تمامی سال های ساخت قابل استفاده است.

این فیلتر روغن با کیفیت بسیار بالا برای موتور های حجم بالا طراحی شده است. کاغذ استفاده شده در این فیلتر روغن قابلیت جذب ذره های معلق در روغن موتور را دارد.

مصرف کنندگان فیلتر روغن کیا کدنزا اصلی 3CAA0 یکی از معضلاتی که در ایران با آن دست و پنجه گرم میکنند. پیدا کردن یک فیلتر اصلی است.

که بتوان با خیال راحت و خاطری آسوده تا سرویس بعدی خودرو مشکلی برای فیلتر پیش نیاید. مشکلاتی که ممکن است فیلتر غیر اصلی برای خودرو به وجود به شرح زیر میباشد.

فیلتر روغن 38010

از نمونه های قابل و مفید برای خودرو های شما و افزایش طول عمر و کارایی آن ها نمونه محصولات فیلتر ۳۸۰۱۰ می باشند که برای خودرو های شما بسیار موثر می باشند.

فیلتر مذکور از نوع فیلترهای کاغذی تویوتا می باشد.

در هنگام در دسترس نبودن این فیلتر می توان از فیلتر روغن با پارت نامبر استفاده نمود.

موارد مصرف فیلتر روغن تویوتا با پارت نامبر

1-تویوتا پرادو 6 سیلندر

2-تویوتا لندکروز 4000 سی سی

3-تویوتا اف جی کروز

4-لکسوس LS 460

حتما در هر دوره تعویض روغن موتور فیلتر روغن را نیز تعویض کنید چون در فیلتر همیشه مقداری از روغن قبلی باقی می ماند و با روغن جدید آمیخته می شود و کیفیت روغن جدید را پایین می آورد.

لازم است به این نکته اشاره بشود که از خریدن و استفاده کردن فیلتر روغن های متفرقه و غیر اصلی بپرهیزید زیرا صدمات جبران ناپذیری به خودروی شما وارد می شود.

فیلتر روغن 399

فیلتر روغن 399 فیلتر روغن ۳۹۹ از دیگر نمونه های باکیفیت و بسیار مفید پیشرفته می باشد، این نوع فیلتر برای خودروها دارای عملکردی بسیار عالی می باشدکه خودروی شما را از خراب شدن احتمالی باز می دارد.

فیلتر روغن 3e010

از دیگر نمونه های باکیفیت و بسیار قابل استفاده فیلتر روغن ۳e۰۱۰ می باشد، همچنین این باعث تصفیه کنندگی بالای روغن موتور می شود.

فیلتر روغن 3349

فیلتر روغن 3349 فیلتر روغن ۳۳۴۹ یکی دیگر از نمونه محصولات با داشتن قدرت پالایش بالای روغن موتور و عدم ایجاد مشکل و خرابی در ناحیه موتور می شود، و این امر باعث دوام بیشتر موتور وسیله نقلیه و عدم روغن سوزی آن می شود.

فیلتر روغن چهار سوراخ

فیلترها دارای انواع چهار سوراخ شش سوراخ و هشت سوراخ هستند ولی به نسبت به می توان گفت قدرت هر سه مدل آن به یک نحو عمل می کند و تفاوت آن چنانی در بین آن ها نیست.

فیلتر روغن مدل 35504

فیلتر روغن مدل 35504 از نمونه های فوق پیشرفته و عمل کننده می توان به فیلتر روغن مدل ۳۵۵۰۴ می باشد، این فیلتر باعث قوی و روان کار شدن موتور می شود و می توان از خرابی های بزرگ مانند یاتاقان زدن موتور جلوگیری کند که این خود امری ضروری و مورد نیاز است.

فیلتر روغن 530

از نمونه فیلتر های بسیار خوب و مناسب برای سالم ماندن خودرو نمونه فیلتر روغن ۵۳۰ می باشد، این فیلتر به شما کمک می کند که وسیله نقلیه ای بدون سروصدا و روان داشته باشید.

فیلتر روغن 5 میکرون

فیلتر روغن 5 میکرون نمونه فیلترهای قوی و کاربردی می توان به فیلتر روغن ۵ میکرون اشاره کرد، این محصول با داشتن قدرت تصفیه کنندگی بالا و پالایش سریع روغن موتور می تواند امری مفید و روان برای موتور وسیله نقلیه شما باشد.

فیلتر روغن 520

نقش فیلتر روغن ۵۲۰ در موتور باعث پاکیزگی روغن موتور فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد. آلودگی هایی مانند خرده ریزهای آهنی، دوده و …

به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نموده و به موتور آسیب جدی وارد سازند. این مسئله ضرورت بکارگیری فیلتر روغن را کاملاً مشخص می نماید.

فیلتر روغن در مسیر ورودی روغن به موتور قرار می گیرد و علاوه بر حفظ پاکیزگی روغن در شرایطی همچون استارت اولیه در هوای سرد، فشارهای زیاد ناشی از رفت و آمدهای پی درپی و حرارت بالای موتور در زمان کارکرد طولانی و سرعت های بالا موجب کارایی مناسب روغن می گردد. از جمله مواردی که در طراحی و ساخت فیلتر روغن باید مورد توجه قرار گیرند،

می توان به عدم مقاومت در برابر ورود روغن، جدا سازی مطلوب ذرات، قدرت جذب بیشتر آلودگی ها، مقاومت در برابر پارگی، محفظه کار آمد با قابلیت تحمل فشار بالا، آب بندی مناسب و دارا بودن سوپاپ اطمینان اشاره نمود.

کیفیت فیلتر روغن بدان جهت مهم است که: در فیلترهای بی کیفیت به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب و یا وجود درز در محل اتصال کاغذ، فیلتراسیون به درستی انجام نمی گیرد،

و به همین دلیل ذرات و آلودگی ها از فیلتر عبور نموده و به تدریج وارد موتور می شوند. این آلاینده ها با خراش دادن سیلندر و پیستون موجب آسیب جدی به موتور ماشین خواهند شد.

چکیدن قطرات روغن از محل اتصال فیلتر، زنگ زدن پوشش محفظه، تحمل نکردن فشار و در نتیجه شکاف برداشتن فیلتر روغن باعث خروج تدریجی و یا سریع روغن از مسیر روغن کاری موتور می شود.

بدیهی است که در اثر فشار و اصطکاک زیاد، قطعات خودرو مستهلک و کاملاً ساییده خواهد شد. استفاده از فیلتر روغن نامرغوب می تواند منجر به:

روغن سوزی، مصرف بیش از حد بنزین، جوش آوردن، کاهش قدرت موتور و در مواردی شکستن سوپاپ و شاتون (قطعات متحرک موتور) و در نهایت ایست کامل موتور گردد.

فیلتر روغن 620

فیلتر روغن 620 فیلتر روغن لیفان ۶۲۰

فیلتر روغن در مسیر ورودی روغن به موتور قرار می گیرد و علاوه بر حفظ پاکیزگی روغن در شرایطی همچون :

استارت اولیه در هوای سرد ،فشارهای زیاد ناشی از رفت و آمد های پی درپی و حرارت بالای موتور در زمان کارکرد طولانی و سرعت های بالا موجب کارایی مناسب روغن می گردد.

فیلتر روغن mg 550

از دیگر نمونه های باکیفیت فیلتر mg۵۵۰ می باشند که برای خودروها امری ضروری و مهم می باشند.از این رو می توان گفت این فیلتر مناسب برای؛

کاهش استهلاک و گرمای زیاد موتور خودرو هنگام فعالیت فقط با روغن کاری مستمر قطعات درون موتور میسر خواهد بود . پاکیزگی روغن موتور فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد.

آلودگی هایی مانند خرده ریزهای آهنی ،دوده و … به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نموده و به موتور آسیب جدی وارد سازند . این مسئله ضرورت بکارگیری فیلتر روغن را کاملاً مشخص می نماید .

فیلتر روغن در مسیر ورودی روغن به موتور قرار می گیرد و علاوه بر حفظ پاکیزگی روغن در شرایطی همچون : استارت اولیه در هوای سرد ،فشارهای زیاد ناشی از رفت و آمدهای پی درپی و حرارت بالای موتور در زمان کارکرد طولانی،

و سرعت های بالا موجب کارایی مناسب روغن می گردد. عدم مقاومت در برابر ورود روغن ،جدا سازی مطلوب ذرات، قدرت جذب بیشتر آلودگی ها، مقاومت در برابر پارگی، محفظه کار آمد با قابلیت تحمل فشار بالا آب بندی مناسب و دارا بودن سوپاپ اطمینان در مجموع از جمله مواردی هستند که در طراحی و ساخت فیلتر روغن باید مورد توجه قرار گیرند.

فیلتر روغن 6 سوراخ

فیلتر روغن 6 سوراخ فیلتر شش سوراخ از نمونه های موثر و بسیار کارآمد در افزایش بازدهی و کارایی موتور وسیله نقلیه موثر می باشد و همچنین در کیفیت و عملکرد موتور نیز خوب عمل می کند.

قیمت فیلتر روغن 620

فیلتر روغن ها بسته به کیفیت و نوع این محصولات دارای قیمت های مناسب خرید این محصولات می باشند همچنین می توان گفت فیلتر روغن ۶۲۰ از دیگر محصولات بارز می باشد که دارای قیمت مخصوص به شرایط و ویژگی های خود می باشد.

فیلتر روغن lf 701

فیلتر روغن lf 701 از نمونه های بسیار خوب و دارای عملکرد قوی نمونه فیلتر روغن If۷۰۱ می باشند که توانایی بسیار قوی و زیادی در تنظیم روان کاری موتور خودرو و پالایش و پاکسازی آن می باشد.

فیلتر روغن gt 86

gt ۸۶ یکی دیگر از نمونه فیلتر های برای این مدل از خودرو های می باشد که باعث روان کاری و تقویت آنها می شود.

فیلتر روغن 911

فیلتر روغن 911 ۹۱۱ نیز یکی دیگر از نمونه فیلتر های بسیار خوب و دارای عملکرد قوی و بالای این محصولات می باشند، همچنین می توان گفت که این فیلتر ها از ارزش کاربردی و کیفیت عملکردی بسیار خوبی برخوردارند.

فیلتر روغن w962

از نمونه فیلتر های قوی و فوق پیشرفته در حفظ و نگهداری سالم موتور وسیله نقلیه می باشند، نمونه فیلتر روغن w۹۶۲ می باشد.

فیلتر روغن wd 962

فیلتر روغن wd 962 فیلتر روغن امروزه یکی از نمونه های بسیار خوب فیلتر و موثر در سالم نگهداشتن موتور وسیله نقلیه مفید می باشند نمونه محصول فیلتر wd ۹۶۲ می باشد.

کد فیلتر روغن

هر فیلتر روغن علاوه بر داشتن قیمت متناسب با خود بر اساس کیفیت آن دارای کد فیلتر روغن مخصوص خود می باشد.

فیلتر روغن قابل شستشو

فیلتر روغن قابل شستشو امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انسان قادر به ساخت وسیله ها و ابزارهای مهم در انواع و اقسام متفاوتی شده اند و فیلتر روغن نیز از این محصولات کاربردی می باشد حال اگر این فیلتر قابل شستشو باشد این خود امری بسیار متمایز و موثر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *