روغن ترمز فومن شیمی که برای استفاده در سیستم های هیدرولیکی کلاچ و ترمز سواری بسیار مناسب می باشد از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و مانع ایجاد خوردگی در بخش های مختلف می شود. فروش عمده روغن ترمز فومن شیمی در تهران و سایر شهر ها نیز صورت میگیرد که از رونق خوبی برخوردار است.

یکی از مهم ترین بخش های هر خودرو سیستم ترمز آن می باشد که سلامت سرنشینان را هنگام خطر تامین میکند علاوه بر این برای سلامت خودرو نیز دارای اهمیت است.

هنگامی که در موقعیت خطرناکی قرار میگیریم و نیاز است متوقف شویم با فشردن پدال ترمز این کار را انجام می دهیم، برای اینکه ترمز کار خود را به درستی انجام دهد نیاز است انرژی خود را از روغن ترمز تامین کند.اهمیت روغن ترمز در حفظ امنیت جانی و مالی مشخص است که در ادامه به معرفی این ماده ارزشمند و انواع آن می پردازیم.

روغن ترمز چیست؟

یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین روغن ها در صنعت خودرو سازی، روغن ترمز است که مایعی سیال می باشد که وظیفه حرکت اجزای مختلف سیستم ترمز را دارد.

این روغن ماده ای سمی می باشد و رطوبت هوا را به خود جذب میکند و قسمت اعظم آن را ترکیبات پلی گلیکول اتر تشکیل می دهد.

اگر سیستم ترمز خودرویی به درستی کار کند مانع از وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به سرنشینان و خودرو می شود. روغن ترمز دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • دارای حداقل تراکم پذیری می باشد
  • به حباب هوا بسیار حساس است و اجازه تشکیلش را نمیدهد
  • میزان تبخیر آن ناچیز است
  • با قطعات مختلف پلاستیکی و فلزی سازگار است
  • به رطوبت هوا بسیار حساس است
  • در ایران در انواع دات۳ و دات ۴ تولید می شود
  • تحت فشار و دمای بالا کار می کند

روغن ترمز فومن شیمی

خرید انواع روغن ترمز

به دلیل اهمیتی که این روغن ها دارند ۲ نوع از این محصولات تولید می شود. نوع اول که مبتنی بر گلیکول می باشد معمولا در وسایل نقلیه با سیستم های ABSاستفاده می شود.

نوع دیگر این روغن ها مبتنی بر سیلیکون می باشد که برعکس نوع اول در خودرو هایی که فاقد سیستم ABS می باشند به کار برده می شود.برای استفاده از انواع روغن ها بهتر است که به مکانیک متخصص در این زمینه مراجعه کنید یا دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه نمایید.

مدتی که بگذرد به علت اینکه روغن ترمز رطوبت را جذب خود می کند کاربری آن پایین می آید و درست کار نمیکند به همین علت تخلیه و تعویض آن امری ضروری است.از جمله نشانه هایی که به ما می گوید روغت ترمز نیاز به تعویض دارد شامل روشن شدن چراغ هشدار ترمز، سفت شدن پدال ترمز، سر و صدای سیستم ترمز و کاهش سطح آن می باشد.

روغن ترمز فومن شیمی

فروش روغن ترمز فومن شیمی

از بهترین شرکت های سازنده روغن ترمز می توان به فومن شیمی اشاره کرد که تنوع بالایی از این محصول را تولید می کند.این روغن ترمز ها برای همه ماشین های سواری مناشب می باشند و اجازه نمی دهند بخش های پلاستیکی و فلزی خودرو دچار خوردگی شوند.
فروش روغن ترمز فومن شیمی در مراکز و فروشگاه های مختلفی انجام می گیرد که هم بصورت تکی و هم عمده می توان آن ها را خریداری نمود و از خطرات جلوگیری کرد.

روغن ترمز فومن شیمی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *