با توجه به تمامی گزینه های موجود برای گزینه های روغن موتور، انتخاب روغن مناسب برای خودروی شما ممکن است کار دلهره آور به نظر برسد. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد انتخاب های مختلف روغن وجود دارد، اولین قدم صادقانه بسیار ساده است: به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاه کنید.

لیست قیمت روغن موتور دیزلی - خرید بهترین روغن موتور - carnikan

روغن موتور گتکس

دفترچه راهنمای مالک خودروی شما وزن روغن توصیه شده آن را فهرست می‌کند، چه فرمت استانداردی مانند 10W-30 باشد یا چیزی غیرعادی‌تر. این عدد به ویسکوزیته (یا ضخامت) روغنی که باید استفاده کنید اشاره دارد. شما باید وزن و نوع را برای فصول و استفاده مورد انتظارتان از ماشین تنظیم کنید که در زیر توضیح خواهیم داد. برای استفاده منظم در دماهای متوسط، آنچه در دفترچه راهنمای مالک شما ذکر شده است خوب است. همیشه روغنی را از برندی انتخاب کنید که نماد انفجار ستاره را نشان می دهد که نشان می دهد روغن توسط موسسه نفت آمریکا (API) آزمایش شده است.

همچنین متوجه یک علامت دو کاراکتری روی کانتینر خواهید شد. آخرین استانداردهای خدمات API عبارتند از SP برای موتورهای بنزینی و CK-4 برای موتورهای دیزلی. این حروف بر اساس گروهی از آزمایشات آزمایشگاهی و موتور است که توانایی روغن را برای محافظت از موتور در برابر سایش و رسوبات در دمای بالا و لجن تعیین می کند. اگر کنجکاو هستید API لیست کاملی از این استانداردها را در اینجا آورده است، اما مطمئن شوید که روغنی می‌خرید که تحت استاندارد فعلی آزمایش شده است. تا زمان نگارش این مقاله، شامل SP، SN، SM، SL و SJ برای موتورهای بنزینی و CK-4، CJ-4، CI-4، CH-4 و FA-4 برای موتورهای دیزلی است.

تولیدکننده انواع روغن موتور | شرکت پخش انواع روغن های صنعتی - نیکان اویلز

برچسب ها را درک کنید

اینها برچسب هایی هستند که روی هر ظرف روغن موتور معتبر پیدا می کنید و می توانید از این طریق متوجه شوید روغن موتور ایرانول 12000 چند کیلومتر است. دونات API در سمت راست به شما می گوید که آیا روغن دارای رتبه بندی خدمات فعلی است یا خیر. همچنین شماره ویسکوزیته SAE (انجمن مهندسان خودرو) را ارائه می دهد و به شما می گوید که آیا روغن تست حفظ منابع را گذرانده است یا خیر. نماد انفجار ستاره در سمت چپ نشان می دهد که روغن تست های خدمات ذکر شده در دونات دیگر را گذرانده است.

روغن موتور چیست ؛ وظایف، انواع، زمان تعویض و هر آنچه باید درباره روغن موتور بدانید - زومیت

ویسکوزیته

ویسکوزیته به مقاومت سیال در برابر جریان اشاره دارد. ویسکوزیته بیشتر روغن‌های موتور از جمله روغن موتور صادراتی بر اساس ضخامت آن در صفر درجه فارنهایت (با عدد قبل از W که زمستان است و همچنین ضخامت آن در 212 درجه نشان داده می‌شود (که با عدد دوم بعد از خط تیره در ویسکوزیته نشان داده می‌شود رتبه‌بندی می‌شود. تعیین).

روغن موتور با گرم شدن نازک تر و روان تر می شود و با سرد شدن غلیظ می شود. طبق منطق، روغن ضخیم تر معمولاً لایه روانکاری بهتری را بین قطعات متحرک حفظ می کند و اجزای حیاتی موتور شما را بهتر آب بندی می کند. با افزودنی های مناسب برای کمک به مقاومت در برابر نازک شدن بیش از حد در گرما، یک روغن را می توان با یک ویسکوزیته در هنگام سرد و ویسکوزیته دیگر در گرما درجه بندی کرد. هرچه روغن در برابر نازک شدن مقاومت بیشتری داشته باشد، عدد دوم (مثلاً 10W-40 در مقابل 10W-30) بیشتر خواهد بود و این خوب است.

در همین حال، در دماهای پایین، روغن باید در برابر غلیظ شدن بیش از حد مقاوم باشد تا همچنان بتواند به خوبی به تمام قسمت های متحرک موتور شما جریان یابد. ضخامت بیش از حد می تواند راه اندازی موتور را دشوارتر کند که باعث کاهش مصرف سوخت می شود. اگر روغن خیلی غلیظ باشد، موتور به انرژی بیشتری برای چرخاندن میل لنگ نیاز دارد که تا حدی در حمام روغن غوطه ور است. عدد کمتر قبل از W برای عملکرد در هوای سرد بهتر است، بنابراین روغن 5 وات معمولاً برای استفاده در زمستان توصیه می شود. با این حال، روغن‌های مصنوعی را می‌توان طوری فرمول‌بندی کرد که در زمان سرد، راحت‌تر جریان پیدا کنند، بنابراین آنها می‌توانند آزمایش‌هایی را که دارای امتیاز 0W هستند را پشت سر بگذارند.

هنگامی که موتور روشن می شود، روغن گرم می شود، به همین دلیل است که عدد دوم بالاتر به ویژه برای استفاده های شدید و موتورهای پیچیده تر و داغ تر مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *