با توجه به مقررات انتشار گازهای گلخانه ای آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، استفاده از روغن موتور درجه بالاتر برای حفظ عملکرد مناسب موتور الزامی است. یکی از مزایای روغن های جدید این است که برای استفاده در موتورهای قبلی سازگار هستند.

قیمت فروش انواع روغن موتور خودرو در بازار

هنگام انتخاب روغن موتور مناسب برای تجهیزات فشرده دو ویژگی وجود دارد:

طبقه بندی و درجه ویسکوزیته

طبقه بندی روغن
دسته بندی روغن برای استفاده در موتورهای دیزلی با “C” شروع می شود. رده CJ-4 موسسه نفت آمریکا (API) در سال 2006 معرفی شد و برای موتورهای دیزلی با سرعت بالا و چهار زمانه در نظر گرفته شد. این خودرو برای مطابقت با استانداردهای انتشار اگزوز اگزوز در بزرگراه سال مدل 2007 طراحی شده است و به طور منحصر به فرد برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر دوام فناوری جدید موتور دیزل فرموله شده است.

در دسامبر 2016، API دسته موتورهای روغن سنگین جدیدی را معرفی کرد: CK-4. فرمولاسیون جدید به محافظت از موتورها در برابر گرمای زیاد و شرایط بار بالا که در کاربردهای غیر جاده ای معمول است کمک می کند. روغن‌های CK-4 با تمام کامیون‌ها و تجهیزات غیرجاده‌ای که از روغن‌های CJ-4 استفاده می‌کنند، سازگار هستند.

همیشه برای صادرات روغن موتور به ترکیه از روغن ممتازی استفاده کنید که مطابق یا فراتر از طبقه بندی خدمات API CK-4 برای موتورهای سازگار با EPA باشد.

تطبیق ویسکوزیته

بسیار مهم است که درجه ویسکوزیته روغن موتور خود را با دمای بیرون در محیط کار خود مطابقت دهید. برای تعیین وزن روغنی که در شرایط مختلف توصیه می شود، همیشه به دفترچه راهنمای عملیات و نگهداری مراجعه کنید.

یک روغن با وزن 10W-30 یک پرکننده معمولی کارخانه برای بسیاری از ماشین‌های تولید فعلی است. در دماهای معمولاً از صفر درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت و بالاتر عملکرد بالایی را ارائه می دهد. یک وزنه 15W-40 از 25 درجه فارنهایت تا 110 درجه فارنهایت و بالاتر عملکرد خوبی دارد.

روغن های مصنوعی یا ترکیبی مصنوعی با افزودنی هایی فرموله می شوند که می توانند فواصل تعویض روغن را افزایش داده و عمر موتور را افزایش دهند. یک روغن مصنوعی با وزن 5W-40 معمولاً قادر به محافظت در شرایط سخت به دمای منفی 40 درجه فارنهایت و گرمای 120 درجه فارنهایت است.

تبدیل روغن‌ سوخته موتور به سوخت موتورهای دیزل - پلیم‌پارت

روغن گتکس

روغن های هیدرولیک و هیدرواستاتیک

روغن های هیدرولیک و هیدرواستاتیک برای برآوردن نیازهای رو به رشد اجزای هیدرولیک فرموله می شوند و انواع مختلفی از این سیالات برای کاربردهای مختلف وجود دارد:

کارایی بالا: معمولاً ترکیبی سفارشی از روان کننده های با کیفیت بالا که برای تامین جریان اوج در دماهای زیر صفر و در عین حال حفظ ثبات در دوره های استفاده در دمای بالا طراحی شده است.
مصنوعی: یک فناوری پیشرفته مایع طراحی شده برای بهینه‌سازی زمان چرخه و بهره‌وری، و ارائه سیالیت هوای سرد خوب برای تغییرات فصلی.
زیست تخریب پذیر: برای پاسخگویی به تقاضای مشتری معرفی شده است زیرا دولت های فدرال، ایالتی و محلی محدودیت های پروژه های مرتبط با محیط زیست را تعیین می کنند. زیست تخریب پذیر، غیر سمی و فرموله شده برای کاهش پتانسیل آسیب زیست محیطی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *