اخطار چراغ روغن موتور هنگام رانندگی

چراغ روغن موتور نشان دهنده سطح پایین روغن موتور یا فشار کم روغن موتور است. روغن موتور خود را بکشید و بررسی کنید تا از آسیب جدی به موتور جلوگیری کنید. چراغ روغن ممکن است به دلایل مختلف روشن شود، از جمله سطح روغن پایین یا سنسور معیوب.

دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟ - بلاگ دیوار

اگر هنگام رانندگی چراغ روغن روشن شد، باید فوراً خودرو را کنار بکشید و خاموش کنید. در صورت تمام شدن روغن موتور شما ممکن است متوقف شود و از چرخاندن امتناع کند. اگر وسیله نقلیه در حین رانندگی ناگهان متوقف شود، ممکن است تصادف رخ دهد. رانندگی با چراغ روغن ایمن نیست و در واقع بسیار خطرناک است. برای بازگشت به رانندگی ایمن، بدانید چرا چراغ روغن شما ممکن است روشن باشد و هنگام روشن شدن چه کاری انجام دهید.

دلایل روشن بودن چراغ روغن خودرو

فشار کم روغن: این بدان معنی است که پمپ روغن به اندازه کافی روغن گتکس گردش نمی کند یا سطح روغن برای گردش سیستم بسیار پایین است. روغن سطوح پمپ و موتور را روغن کاری نگه می دارد، بنابراین اگر سطح و فشار پایین باشد، ماشین باید متوقف شود و موتور خاموش شود تا منتظر بازرسی شود. رانندگی با روغن کم می تواند موتور خودرو را خراب کند.

مدار روغن قدیمی: با گذشت زمان، مدار روغن ممکن است شروع به فرسودگی کند. شکاف های کوچک بین قطعات متحرک ممکن است شروع به افزایش اندازه کنند که می تواند باعث افت جزئی فشار روغن شود. یک پمپ کهنه نیز ممکن است باعث کاهش فشار روغن شود. اگر فشار به دلیل این دلایل به اندازه کافی کاهش یابد، ممکن است چراغ روغن روشن شود و مدار نیاز به سرویس دارد.

تعویض منظم روغن: روغن خودروی شما باید طبق دفترچه راهنمای خودرو در فواصل زمانی معین تعویض شود. اگر ذخایر روغن خود را در زمان‌های پیشنهادی پر نکنید، ممکن است سطح آن به اندازه‌ای پایین بیاید که نور روغن را مشتعل کند.

سنسور روغن معیوب: نور روغن به سنسوری پاسخ می دهد که به عنوان یک کاوشگر در مسیر عبور روغن عمل می کند. یک ذره خارجی ممکن است وارد کاوشگر شود و باعث شود که پیام های نادرست به رایانه خودرو ارسال کند. اگر سطح روغن شما خوب است و چراغ روشن است، تعویض قطعه را در نظر بگیرید.

دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو را بدانید

روغن موتور صادراتی

مراحلی که باید هنگام روشن شدن چراغ روغن انجام دهید

از جاده خارج شوید: اگر چراغ با سرعت روشن شد، در صورت توقف غیرمنتظره خودرو به دلیل از کار افتادن موتور، به کنار جاده بروید تا از هرگونه برخورد جلوگیری شود.

موتور را خاموش کنید: برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور، موتور را خاموش کنید.

سطح روغن را بررسی کنید: سطح روغن را با میله اندازه گیری در چاه روغن بررسی کنید – قابل دسترسی در زیر کاپوت ماشین. میله را بردارید، آن را پاک کنید، سپس آن را دوباره داخل آن قرار دهید. دوباره آن را بیرون بیاورید تا ببینید خشک است یا روغن زیادی روی آن نیست. در این صورت، بیشتر از این رانندگی نکنید و با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید تا ماشین خود را جابجا کند.

با مکانیک تماس بگیرید: از یک مکانیک بخواهید وسیله نقلیه خود را بررسی کند تا هر گونه مشکل در سیستم روغن برطرف شود.

آیا رانندگی با چراغ روغن ایمن است؟

خیر. رانندگی با فشار روغن کم یا روغن کم در سیستم می تواند موتور خودرو را خراب کند و موتور را کاملاً خراب کند. اگر در حین رانندگی یا در حین کار خودرو متوجه چراغ روغن شدید، باید رانندگی را متوقف کرده و در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کنید.