اگر یک چراغ روغن موتور کوچک روی داشبورد وسیله نقلیه خود می بینید، معمولاً یک چیز را نشان می دهد: چیزی درست نیست! و در حالی که این چراغ‌ها به ندرت بالا می‌آیند، زمانی که این چراغ‌ها ظاهر می‌شوند، ترسناک است، به‌ویژه زمانی که این چراغ‌ها آزاردهنده هستند. روغنتون تموم شده یا نشتی داره؟ چند وقته چراغ روشن شده؟ هر چند وقت یکبار این یک اورژانس است؟ قبل از اینکه وحشت کنید، بفهمید چراغ روغن روی ماشین شما چه معنایی دارد، مشکل از چه چیزی می تواند باشد و چگونه آن را برطرف کنید.

چرا چراغ روغن خودرو روشن می‌شود ؟ – مجله همراه مکانیک

روشن شدن چراغ روغن موتور

اگر چراغ روغن موتور روی داشبورد شما روشن شود، ممکن است به این معنی باشد که ماشین شما فشار روغن پایینی دارد.

این افت فشار روغن می‌تواند نشانه‌ای از چند چیز باشد:

روغن شما کم است، روغن شما کثیف است، یا نشت روغن دارید.

چگونه بفهمیم روغن موتور کم است؟

روغن موتور مانند روغن موتور گتکس قرار نیست برای همیشه دوام بیاورد. در حالی که شما مانند بنزین در آن نمی سوزید، پس از رانندگی کافی در نهایت کاهش می یابد. در حالی که تقریباً هر خودرو دارای سیستمی برای نظارت بر فشار روغن است، اما همه خودروها دارای فشارسنج روغن داشبورد نیستند. به همین دلیل بهتر است سطح روغن خود را در منبع بررسی کنید! خوشبختانه، بررسی سطح روغن شما آسان است! با مراجعه به دفترچه راهنمای مالک خود شروع کنید. شما را در مراحل بعدی راهنمایی می کند و به شما امکان می دهد بدانید کجا باید قطعات و قطعات مختلف را جستجو کنید. کاپوت خود را باز کنید و میله روغن خودروی خود را پیدا کنید – معمولاً دسته ای زرد یا قرمز دارد. میله را بیرون بکشید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. میله را مجدداً قرار داده و بردارید تا مقدار روغن جدید به دست آید. اگر روغن باقیمانده در انتهای میله اندازه گیری در علامت “افزودن” یا زیر آن باشد، زمان تعویض روغن فرا رسیده است.

اگر چراغ روغن هنگام ترمزگیری روشن شود، می تواند نشانه ای از کم شدن روغن باشد. بالاخره روغن مایع است. و اگر مخزن شما کاملاً پر نیست، روغن فضایی برای دور شدن از سنسور فشار روغن دارد، به خصوص زمانی که ترمز می کنید.

علت روشن شدن چراغ روغن در زمان حرکت یا ایستادن ماشین چیست؟

چگونه بفهمیم روغن کثیف است؟

برخلاف لامپ بنزینی که وقتی باک سوخت شما تقریباً خالی است روشن می شود، چراغ روغن روشن همیشه به معنای کم شدن روغن نیست. همچنین ممکن است به این معنی باشد که روغن موتور شما بیش از حد کثیف شده است.
روغن موتور چگونه کثیف می شود؟ همانطور که از داخل موتور عبور می کند، می تواند کثیفی، گرد و غبار و زباله های کوچک را جمع کند و اسلحه ایجاد کند. در حالی که ممکن است هنوز مقدار مناسبی روغن در ماشین خود داشته باشید، انسداد می تواند نور روغن شما را فعال کند.

روغن کثیف را به همان روشی که سطح روغن خود را بررسی می کنید بررسی کنید. به روغن روی میله اندازه گیری نگاه کنید. روغن تمیز باید شفاف، کهربایی و کمی روان باشد. اگر روغن شما بسیار تیره به نظر می رسد، بوی عجیبی دارد، یا غلیظ و نامرتب به نظر می رسد، احتمالا قدیمی است و باید تعویض شود.

چگونه بفهمیم روغن نشتی دارد؟

اگر چراغ روغن موتور شما روشن است اما اخیراً روغن خود را تعویض کرده اید، ممکن است نشتی وجود داشته باشد و برای بررسی این که روغن ایرانول 16000 چند کیلومتر کار میکند و نشتی روغن، ماشین خود را برای چند ساعت روی سطح صاف پارک کنید و زمین زیر آن را برای یافتن گودال‌ها بررسی کنید.

اگر هیچ گودالی نمی بینید اما همچنان به نشتی مشکوک هستید، سعی کنید روغن خود را به علامت روی میله خود اضافه کنید. (می توانید نحوه انجام این کار را برای مدل و مدل خاص خود در دفترچه راهنمای مالک خود بخوانید). هنگام روشن کردن خودرو از خاموش بودن چراغ روغن اطمینان حاصل کنید. برو یه درایو ببین چراغ روغن دوباره روشن میشه یا نه. اگر چنین است، سطح روغن خود را بررسی کنید. هنگامی که آنها کم هستند، زمان تعیین وقت برای تعمیر نشتی روغن است.

گاهی اوقات نشت روغن باعث علائم دیگری مانند بوی سوختگی یا دود ناشی از موتور می شود. با این حال، این علائم ممکن است همیشه ظاهر نشوند. به طور معمول، بهترین راه برای رد کردن مشکلات روغن موتور این است که خودروی خود را برای بازرسی کامل خودرو برگردانید. تکنسین های متخصص در Auto Care محلی شما به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید که آیا نشتی دارید یا خیر.

روشن شدن چراغ روغن امداد خودرو آقای امداد در تهران و کرج

صادرات روغن موتور

روغن خوب است ولی چراغ روغن هنوز روشن است

چراغ روغن روی داشبورد شما همیشه به این معنی نیست که روغن شما کم، نشتی یا کثیف است. در عوض، می تواند به معنای تعویض سنسور فشار روغن یا پمپ روغن باشد.

آیا سنسور فشار روغن معیوب است؟

سنسور فشار روغن شما یک سنسور پلاگین کوچک است که فشار روغن خودروی شما را کنترل می‌کند و در صورت پایین آمدن آن از حد معینی به شما هشدار می‌دهد. اما مانند هر چیز دیگری در ماشین شما، می تواند فرسوده شود و سیگنال های معیوب ارسال کند که چراغ روغن شما را فعال می کند.

برای بررسی اینکه آیا سنسور فشار روغن شما فرسوده شده است، سنسور باید با استفاده از اتصال سنسور فشار روغن خارج شود. مگر اینکه ابزار و تخصص لازم برای انجام این کار را خودتان داشته باشید، از یک تکنسین آگاه برای عیب یابی سنسور فشار روغن خود استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *