فیلتر هوا پژو وسیله ای است که مانع از ورود ذرات و سیالات مختلف به موتور خودرو می شود که معمولا از جنس کاغذ، پارچه و اسفنج نازک می باشد. برای خرید آنلاین فیلتر هوا پژو بهتر است به سایت شرکت های معتبر مراجعه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

خودرو که ساخته دست بشر است از اجزای متنوعی تشکیل شده است که مانند مجموعه ای بهم پیوسته کار خود را انجام می دهند. کار هر یک از اجزا به دیگری وابسته است بطور مثال اگر موتور خودرو فعالیت خود را به درستی انجام ندهد سایر قسمت ها نیز مختلف می شوند.

از اصلی و حیاتی ترین بخش های خودرو موتور آن می باشد که برای عملکرد خودرو ضروری است و باید بطور مرتب آن را چک کنیم تا دچار مشکل نشده باشد. یکی از وسایلی که از موتور خودرو حباظت می کند فیلتر هوا می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

فیلتر هوا چیست؟

یکی از تجهیزات اصلی هر خودرویی می باشد که بر سر راه جریان ورودی هوا به موتور نصب می شود و همانطور که از نامش پیداست وظیفه آن فیلتر کردن هوا می باشد.

هوایی که از خارج وارد موتور می شود دارای هرگونه آلودگی و ذرات گرد و غبار خارجی می باشد که ورود آن ها به سیستم خودرو می تواند دردسر ساز باشد. امروزه با توجه به آلودگی هوا استفاده از فیلتر در همه خودرو ها ضروری شده و همه رانندگان از آن استفاده می کنند.

این فیلتر ها معمولا از جنس کاغذ های سلولزی می باشند و ذرات را به کمک ساختارشان به خود جذب می کنند و آلودگی ها را در خود نگه می دارند. اگر این عنصر حیاتی وجود نداشته باشد، درون موتور از مواد مزاحم و مضر شیمیایی پر می شود و مجاری موتور را مسدود می کنند که برای تمیز کردن این محیط به هزینه بالایی نیاز است.

فیلتر هوا پژو

انواع فیلتر هوا

همه مدل های فیلتر هوا باید از مواد نازکی ساخته شوند که به راحتی قادر به جذب آلودگی ها باشند. انواع فیلتر های هوا را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  • فیلتر کاغذی
  • فیلتر روغنی
  • فیلتر اسفنجی
  • فیلتر پنبه ای

از معمول و پر کاربرد ترین انواع فیلتر های هوا نوع کاغذی آن می باشد که برای خودرو های شخصی و خانوادگی بسیار مناسب است و دارای قیمت ارزان می باشد که به راحتی می توان آن را نصب کرد. فیلتر های روغنی در دنیای امروزی کاربرد چندانی ندارند و مدل های پنبه ای قابلیت شستشو دارند و میتوان از آن ها چند بار استفاده کرد.

فیلتر هوا پژو

مراکز تعویض فیلتر هوا پژو

همانطور که گفته شد در همه خودرو ها از فیلتر های هوای مخصوص به خودشان استفاده می شود که باعث بهبود کارکرد موتور می شوند. در صورتی که میزان آلودگی های جذب شده به فیلتر از حد معینی بیشتر شود و دیگر قادر نباشد مواد خارجی را به خود جذب کند باید آن را عوض کرد.

تعویض فیلتر هوا به نوع خودرو بستگی دارد و باید یک تعمیرکار مجرب این کار را انجام دهد یا اگر خودتان قصد این کار را دارید باید دبترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه کنید.

به طور کلی مراحل تعویض یک فیلتر هوا به صورت زیر است

  • باز نمودن درب محفظه فیلتر
  • خارج کردن فیلتر آلوده و قدیمی
  • جایگزین کردن فیلتر جدید
  • محکم کردن درب محفظه فیلتر

زمانیکه فیلتر خودرو نیاز به تعویض داشته باشد ولی شما این کار را انجام ندهید توان مکش تا حد زیادی کاهش می یابد و موتور نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

خرید آنلاین فیلتر هوا

یکی از آسان ترین راه ها برای خرید فیلتر های هوا برای هر خودرویی که داشته باشید این است که به فروشگاه های اینترنتی سری بزنید و از آن ها بصورت آنلاین خرید کنید. در خرید آنلاین فیلتر هوا می توانید از سایت های معتبری خرید خود را انجام دهید و محصولاتی با قیمت عالی را تهیه کنید. برای انتخاب فیلتر هوا باید به خودرویی که دارید دقت کنید زیرا هر خودرویی فیلتر مخصوص خود را می طلبد.

فیلتر هوا پژو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *