برنج منبع غنی کربوهیدرات است که منبع اصلی سوخت بدن است. کربوهیدرات ها می توانند شما را پرانرژی و سیر نگه دارند و برای سوخت ورزش مهم هستند.

تحقیقات نشان می دهد که حداقل نیمی از برنج از غلات کامل است و برنج فجر روغنی یک غلات کامل محسوب می شود. حتی پلو سفید برنج حاوی مواد مغذی است.

برنج فجر روغنی منبع خوبی از فولات محسوب می شود. به طور خلاصه، برنج یک غذای اصلی سالم است که مواد مغذی زیادی را ارائه می دهد. بر اساس تحقیقات جدید، با افزایش وعده های برنج سفید در روز، خطر ابتلا به دیابت حدود 10 درصد افزایش می یابد.

آیا برنج مفید است یا مضر؟ در واقع، همه انواع برنج منبع بسیار خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم و آهن هستند. همچنین سرشار از ویتامین هایی مانند نیاسین، ویتامین D، تیامین، فیبر و ریبوفلاوین است.

برنج آسان هضم است و چربی اشباع شده و کلسترول خوب کمتری نسبت به سایر غذاها دارد. بنابراین برای سلامت قلب مفید است. اما مصرف زیاد برنج سفید باعث چاقی می شود.

برنج فجر روغنی

خطر یا میزان دیابت را افزایش می دهد. در واقع باعث افزایش دیابت نوع 2 می شود، یعنی بدن ما از انسولین استفاده نمی کند، اما انسولین ترشح می کند. علاوه بر این، مصرف مکرر آن، ساختار شکم را گرد می کند.

مطالعات نشان داده اند که هرچه یک نفر در روز تعداد وعده های برنج سفید بیشتری بخورد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را بیشتر می کند، شکلی از دیابت که بیشترین ارتباط را با چاقی دارد.

چرا ورزشکاران برنج فرنی می خورند؟ مصرف برنج سفید به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات برای ورزشکاران به جبران سطح گلیکوژن و ایجاد انفجار سریع انرژی منجر می شود. این برای تمرینات استقامتی و همچنین ورزشکاران استقامتی مفید است.

آیا خوردن روزانه برنج باعث افزایش وزن می شود؟ بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله سلامت عمومی، خوردن روزانه برنج سفید ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دهد.

همچنین طبق تحقیقات دیگر، خطر بیماری قلبی با مصرف منظم برنج سفید افزایش می یابد. باز هم، مطالعات گزارش داده اند که مصرف بیش از حد غلات تصفیه شده مانند برنج سفید در هر روز باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *