محققان تأثیر بادام زمینی در مزرعه را در 34 فرد مبتلا به کلسترول خون بالا مورد بررسی قرار دادند. پیروی از این رژیم غذایی برای یک دوره چهار هفته ای منجر به کاهش کلسترول LDL (کلسترول “بد”) تقریباً 30٪ در مقایسه با 8.5٪ برای رژیم غذایی کنترلی کم چرب شد.

بدون تأثیر بر کلسترول HDL (“خوب”) سطح تری گلیسیرید علاوه بر این، رژیم پورتفولیو سطوح کلسترول خون را مشابه دارویی که برای این منظور طراحی شده است (استاتین) کاهش داد.

چهار جزء این رژیم دارای مکانیسم‌های مکملی هستند که هر کدام به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کنند که اثر مکملی بر کاهش سطح کلسترول LDL ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از افراد مصرف آجیل و دانه های روغنی خود را از ترس اینکه محتوای کالری بالای آنها منجر به افزایش وزن شود، محدود می کنند.

چندین مطالعه اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل و دانه‌های روغنی، بر خلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، با افزایش وزن بدن مرتبط نیست.

بادام زمینی در مزرعه

در واقع، برخی از ترکیبات موجود در آجیل و دانه های روغنی باعث افزایش سیری و متابولیسم بدن و جذب ناقص لیپیدها (نزدیک به 20٪) می شود که منجر به کاهش انرژی دریافتی می شود.

انواع مختلفی از بادام در بازار موجود است و از نظر ارزش غذایی متفاوت است. بنابراین، بادام بو داده شده در روغن، چربی بیشتری نسبت به بادام خشک یا بادام خشک دارد.

بنابراین دومی ترجیح داده می شود. بادام نمکی نیز تقریباً 70 برابر سدیم بیشتری نسبت به بادام های بدون نمک دارد، از این رو توجه به لیست مواد تشکیل دهنده اهمیت دارد.

یک راه حل سالم و لذیذ این است که بادام خام خام را تهیه کنید و خودتان آنها را در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) به مدت 10 دقیقه تفت دهید.

بادام میوه درخت بادام است. بیشتر اوقات، به شکل یک میوه بیضی شکل کوچک تنها چند گرمی است که با پوست نازک و قهوه ای پوشیده شده است.

با این حال، اصطلاح بادام همچنین می تواند برای تعریف میوه روغنی به طور کامل، احاطه شده توسط پوست غیر خوراکی آن استفاده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *