هنگامی که از موسیقی برای تنظیم یک بافت سرویس آرکوپال ایرانی قومی خاص استفاده می شود، در یک رستوران، می تواند طعم غذا را معتبرتر نشان دهد.

از این رو، پخش موسیقی فرانسوی احتمالاً «سایت پلیس فتا» درک شده در محیط غذا و غذا خوردن را تقویت می کند. اسپنس و شانکار اخیراً تحقیقاتی را در مورد تأثیرات شنوایی بر ادراک غذا بررسی کردند و نشان دادند که انواع صداها (موسیقی، صداهای خرد کننده غذا، و حتی آهنگ های خالص) می توانند تأثیرات سیستماتیکی بر درک ما از غذا و نوشیدنی داشته باشند.

این نویسندگان تعدادی از توضیحات بالقوه را برای این اثرات متقابل از جمله ادغام چندحسی، توجه، یادگیری انجمنی، و تنظیم انتظارات حسی در ذهن مصرف‌کنندگان برجسته کردند.

ظرف آرکوپال

با توجه به گزارش توجه، اگر موسیقی پس‌زمینه در رستوران توجه مشتری را به خود جلب کند، ممکن است آن‌قدر از منابع پردازشی (انگشتر دخترانه) خود را به احساسات درون دهان اختصاص ندهند و از این رو صدا ممکن است به طور مخربی بر آنها تأثیر بگذارد.

احتمال دیگر این است که موسیقی بر گذر زمان درک شده تأثیر می گذارد که به نوبه خود ممکن است بر میزان غذا خوردن تأثیر بگذارد به عبارت دیگر، اگر موسیقی باعث شود فرد احساس کند که زمان کمتری گذشته است، ممکن است بخواهد مدت بیشتری در یک رستوران یا بار خاص بماند و در نتیجه بیشتر بخورد یا بنوشد.

به طور خلاصه، نتایج بررسی‌شده در این بخش نشان می‌دهد که چقدر عمیق ویژگی‌های حسی محیط‌هایی که در آن برای خوردن و نوشیدن انتخاب می‌کنیم می‌تواند بر رفتار زمان پخت لپه ادراک مرتبط با غذا و نوشیدنی ما تأثیر بگذارد.

توجه داشته باشید که تمام مطالعات ذکر شده در این بخش شامل محققین است که در هر زمان یک ویژگی حسی محیط را دستکاری می کنند.

تحقیقات آینده باید در نظر بگیرند که چگونه نشانه‌های حسی مختلف در محیط‌های چندحسی تعامل دارند (به عنوان مثال، زمانی که نور، موسیقی و رایحه به طور همزمان دستکاری می‌شوند)

  • منابع:
    1. Assessing the impact of the tableware
  • تبلیغات:
    1. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
    2. کودکی که بخاطر پد الکلی جانش به خطر افتاد
    3. ادعای جنجالی پوتین درمورد اغتشاشات ایران
    4. پارچه ای که هرگز پاره نمی شود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *