قبل از یکی از وعده های غذایی، 1.25 فنجان (200 گرم) نخود ارگانیک و سپس 2 تکه نان سفید قبل از غذای دیگر خوردند. آنها کاهش قابل توجهی در اشتها و کالری دریافتی بعد از وعده غذایی نخود در مقایسه با وعده غذایی نان سفید تجربه کردند.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد کسانی که چوب شور و هوموس بر پایه نخود را برای میان وعده بعد از ظهر می‌خورند، 70 درصد کاهش اشتها و 30 درصد افزایش سیری را تجربه می‌کنند.

با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد نخود و کنترل اشتها مورد نیاز است.

خلاصه
نخود سرشار از پروتئین و فیبر است که ممکن است شما را سیر نگه دارد و کالری دریافتی شما را در وعده های غذایی کاهش دهد.

3. سرشار از پروتئین گیاهی
نخود منبع خوبی از پروتئین گیاهی است که آن را به یک غذای عالی برای افرادی که گوشت یا محصولات حیوانی مصرف نمی کنند تبدیل می کند.

یک وعده 1 فنجان (164 گرم) حدود 14.5 گرم پروتئین فراهم می کند که با محتوای پروتئین غذاهای مشابه مانند لوبیا سیاه و عدس قابل مقایسه است.

نخود

پروتئین موجود در نخود ممکن است به افزایش سیری و کنترل اشتهای شما کمک کند. پروتئین همچنین به دلیل نقشی که در مدیریت وزن، سلامت استخوان ها و قدرت عضلانی دارد، شناخته شده است.

برخی مطالعات نشان داده اند که کیفیت پروتئین موجود در نخود بهتر از سایر انواع حبوبات است. این به این دلیل است که نخود حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری به جز متیونین است.

به همین دلیل، آنها منبع ناقص پروتئین هستند. برای اطمینان از دریافت تمام اسیدهای آمینه در رژیم غذایی خود، مهم است که نخود را با غلات کامل حاوی متیونین، مانند کینوا همراه کنید.

نخود منبع عالی پروتئین است که ممکن است به مدیریت وزن و تقویت سلامت استخوان کمک کند. این حبوبات یک انتخاب عالی برای افرادی است که از محصولات حیوانی استفاده نمی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *