امروزه ماشین ها جز مهمترین وسایل کاربردی در زندگی می باشد در نتیجه نگهداری از آنها برای دوام عمر بیشتر بسیار پر اهمیت می باشد بنابراین یکی از این موارد روغن موتور می باشد.در میان ماشین ها برندهای متفاوتی وجود دارد که در میان آنها برند هوندا از بارزترین برندهای ایران می باشد روغن موتور هوندا با توجه به ویژگی های این برند ساخته و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته شده است.

 

خصوصیات روغن موتور هوندا آورد 2013

خصوصیات روغن موتور هوندا آورد 2013 هوندا آکورد یکی از پرفروش ترین ماشین ها می باشد. این ماشین از جمله برندهای خوب در دنیا می باشد از این رو با ورود این ماشین به ایران از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار شد همچنین این ماشین دارای ایمنی بالایی نیز می باشد.

نگهداری از ماشین جز مهمترین کارهای لازم برای دوام و کارایی بالای ماشین می باشد یکی از مواردی که همیشه به صاحبان ماشین توصیه می شود بررسی روغن موتور ماشین برای عملکرد بهتر می باشد ماشین هوندا نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

روغن موتور هوندا آکورد دارای خصوصیاتی می باشد که در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • سطح روغن موتور برابر با سطح API SN و یا  API SM می باشد.
  • ویسکوزیته این روغن SAE 0W-20 و SAE 5W-20 می باشد.
  • حجم روغن موتور  در صورت تعویض فیلتر برای موتور 2400 سی سی برابر با 4.2 لیتر می باشد.

قیمت انواع روغن موتور هوندا آورد اصل

قیمت انواع روغن موتور هوندا آورد اصل

انواع روغن موتور وجود دارد که در ادامه به بررسی اجمالی هر کدام می پردازیم مینرال، سنتتیک و نیمه سنتتیک. نوع مینرال از نفت خام تولید می شود این در حالی است که نوع سنتتیک از مواد شیمیایی و یا پلیمراسیون هیدروکربن ها تولید می شود. و در آخر نوع نیمه سنتتیک از مخلوط دو نوع قبلی تولید می شود.

امروزه روغن های موتور با برندهای مختلف روانه بازار می شوند و در نتیجه قیمت روغن موتور بسیار متفاوت می باشد در هنگام خرید روغن موتور باید به ویژگی های از جمله  گرانروی که مناسب با خودرو است توجه فرمایید همچنین سعی کنید که روغن موتور انتخابی برای خودرو خود از برندی معتبر و مناسب با کیفیت موتور خودرو باشد. در هنگام خرید از خرید روغن های موتور فله ای که از ویژگی های آن اطلاع ندارید خودداری بفرمایید.

دقت داشته باشید که روغن موتور را اگر در زمان مناسب تعویض گردد باعث افزایش عملکرد موتور و همچنین افزایش عمر موتور می گردد بنابراین با دقت به زمان تعویض روغن موتور و با توجه به کارکرد موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *