خرما و فرآورده های آن جایگزین بسیار خوبی برای شکر و سایر شیرین کننده های مضر هستند. افرادی که دوست دارند دسر و شیرینی بخورند اما نمی خواهند از شکر استفاده کنند می توانند به راحتی آن را با شیره خرما طحان در دستور غذا جایگزین کنند.

شیره خرما علاوه بر طعم شیرین و مطبوع، تمام فواید خرما را دارد. همانطور که اسناد باستان شناسی نشان می دهد، شربت خرما یکی از قدیمی ترین شیرین کننده ها است.

بر اساس کتیبه های خط میخی تمدن بین النهرین، در آن زمان از شیره خرما به عنوان شیرین کننده اصلی استفاده می شد. اگر به دنبال خرما با کیفیت هستید برای خرید از قیمت خرما در ایران مطلع شوید.

شیره خرما که به عسل خرما نیز معروف است، شربت کاراملی قهوه ای تیره است که طعم بی نظیری از میوه خرما دارد و از ترکیب آب و خرما تهیه می شود. سرشار از پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان است و یکی از مغذی ترین شیرین کننده هاست.

شیره خرما طحان

به همین دلیل است که از آن در آشپزی مردم شمال آفریقا و خاورمیانه برای اهداف مختلفی استفاده می شود، از طعم دادن به مرغ گرفته تا پختن دسرهای مختلف.

شیره خرما حاوی گلوکز و فروکتوز است که به راحتی از طریق دهان جذب می شود. به همین دلیل برای افرادی که از افت قند خون رنج می برند و کسانی که مشکلات لوزالمعده دارند یا بدنشان تحمل ساکارز را ندارد مناسب است.

به دلیل خواص ذکر شده و مقادیر بالای آنتی اکسیدان، اخیراً به یکی از محبوب ترین جایگزین های قند تبدیل شده است. نکته مهم در مورد این محصول این است که نباید آن را درمان کننده بیماری ها دانست.

این ماده ارزشمند نقش مهمی در تقویت سلامت و ایمنی بدن دارد اما نمی توان آن را دارو دانست. در یک مقاله با انواع خرما آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *