موتور قایق شما به ماجراجویی‌های روی آب شما کمک می‌کند، بنابراین نگهداری از آن برای استفاده بهینه از زمان خود در آب بسیار مهم است. استفاده از نوع روغن و سوخت مناسب هم برای عملکرد و هم برای طول عمر حیاتی است.

روش تعويض روغن – موتور قایق سوزوکی، تجهیزات دریایی
دو دسته اصلی موتورهای قایق دریایی وجود دارد

دو زمانه و چهار زمانه. اکثر موتورهای جدید که امروزه عرضه می شوند، چهار زمانه هستند، با این حال، هنوز تعداد زیادی موتور دو زمانه روی آب وجود دارد.

نیازهای روغ  کاری موتورهای دو زمانه و چهار زمانه به دلیل نحوه عملکرد هر سیستم بسیار متفاوت است. در موتورهای دو زمانه، روغن با سوخت مخلوط می شود و هنگام عبور موتور، روغن را روان می کند. همراه با سوخت می سوزد و از طریق سیستم اگزوز خارج می شود. موتورهای چهار زمانه با روغنی روانکاری می شوند که به طور مکرر از یک کاروان پمپ شده و به آن بازگردانده می شود، درست مانند یک ماشین یا کامیون. امروزه نیز صادرات روغن موتور زیاد است.

موتورهای جدیدتر قایق نیز طوری طراحی شده اند که مصرف کننده و سازگار با محیط زیست باشند. با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و طول عمر بیشتر. با این حال، این فناوری‌های پیشرفته تقاضای زیادی برای روان‌کننده‌های موتور ایجاد می‌کنند و انتخاب روانکار مناسب برای موتور شما را ضروری می‌سازند.

از روان کننده مناسب استفاده کنید، روغن دریایی و خودرو قابل تعویض نیستند.

اگرچه روغن در موتورهای دریایی چهار زمانه همان عملکردی را که در موتور خودرو انجام می دهد انجام می دهد، روغن موتور خودروهای سواری نباید در موتورهای دریایی استفاده شود. دو دلیل اصلی برای این امر: آب و سایش.

در نظر بگیرید که خوردگی ناشی از آب یک نگرانی اولیه برای موتورهای دریایی است. روغن های ساخته شده برای خودروها برای تامین سطح بالایی از حفاظت در برابر خوردگی مورد نیاز موتورهای دریایی طراحی نشده اند.

روغن خودرو نیز در بخش حفاظت دچار کمبود می شود. از آنجایی که موتورهای بیرونی چهار زمانه سریعتر از موتورهای خودرو کار می کنند، دوره های طولانی را با سرعت بسیار زیاد کار می کنند و می توانند مدت طولانی را بدون استفاده بگذرانند، الزامات بسیار خاصی برای محافظت در برابر سایش دارند که روغن خودرو آن را فراهم نمی کند.

قیمت فروش انواع روغن موتور خودرو در بازار

روغن گتکس

بهترین راه برای محافظت از موتور، استفاده از روغن موتور قایق‌رانی است که سازنده موتور توصیه می‌کند یا به دنبال آرم انجمن ملی تولیدکنندگان دریایی (NMMA) روی روغن بگردید. NMMA روغن ها را آزمایش و تأیید می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها نیازهای موتورهای دریایی را برآورده می کنند. از لیست زیر برای تعیین روغن صحیح موتور قایق خود استفاده کنید:

•روغن های TC-W3 دارای گواهینامه موتورهای دو زمانه هستند
•محصولات FC-W دارای گواهینامه موتورهای دریایی چهار زمانه هستند
•روغن های سازگار با کاتالیست FC-W برای استفاده در موتورهای 4 زمانه که دارای کاتالیزور پس از تصفیه اگزوز هستند را پوشش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *