همه گیر COVID-19 با افزایش جهانی احتکار دستمال جیبی کاغذی و دستمال توالت همراه است.

رسانه‌های اجتماعی و سوگیری‌های شناختی اجتماعی سهم عمده‌ای دارند و ممکن است برخی از تفاوت‌ها را در احتکار دستمال توالت بین کشورها توضیح دهند.

سایر عوامل مرتبط با سلامت روان، مانند وضعیت استرس‌زای همه‌گیری کووید-19، ترس از سرایت، یا ویژگی‌های شخصیتی خاص (با وجدان بودن)، احتمالاً دخیل هستند.

دستمال توالت و دستمال کاغذی ایرانی، که گاهی به آن دستمال توالت یا رول لو می گویند، توسط فرهنگ لغت مریام وبستر به عنوان کاغذ بهداشتی جاذب نازک معمولاً در رول برای استفاده در خشک کردن یا تمیز کردن خود پس از اجابت مزاج و ادرار تعریف شده است.

از اواخر قرن ششم در چین برای اهداف پاکسازی مربوط به مدفوع استفاده شده است، اگرچه صنعت دستمال توالت در اوایل قرن چهاردهم در چین در طول سلطنت سلسله یانگ شکوفا شد.

استفاده تجاری از دستمال جیبی بیتا و دستمال توالت در سال 1857 به لطف جوزف گیتی، یک کارآفرین ساکن نیویورک که کاغذهای دارویی حاوی آلوئه را با هدف درمان بواسیر می فروخت، آغاز شد.

استقبال جامعه پزشکی از دستمال توالت مثبت نبود و در یادداشتی طنزآمیز که در لنست در سال 1869 منتشر شد، ایده دستمال توالت به عنوان آخرین پوچی تعریف شد.

این یادداشت هنگام اشاره به نظر گیتی طعنه آمیز بود، که پیش بینی می کرد این مقاله در خانه هر مرد تصفیه شده در پادشاهی یافت می شود.

سال ها بعد، دستمال جیبی بلاندکس و دستمال توالت به یک محصول ضروری برای بخش بزرگی از مردم تبدیل شده است.

جمعیت در سراسر جهان از اوایل دسامبر 2019، ویروس کرونا SARS-CoV-2 از ووهان (چین) به بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته و باعث بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) شده است.

از نظر مرگ و میر، کووید-19 بدترین بیماری همه گیر از زمان همه گیری آنفولانزای 1918 بوده است که به آن آنفولانزای اسپانیایی نیز معروف است (اگرچه منشاء آن در کانزاس، ایالات متحده آمریکا بود.

تا 11 نوامبر 2020، همه گیری کووید-19 باعث حداقل 51،251،715 عفونت و 1،270،930 مرگ شده بود. در ماه‌های اول همه‌گیری، ماسک‌های پزشکی در اکثر کشورها کمبود داشتند.

  • منابع: 
    1. A systematic review and realist synthesis on toilet paper hoarding
  • تبلیغات: 
    1. پشت پرده راز یکی از وزرای فاسد در کشوری مرموز
    2. با استفاده از انار می توان قد کودکان خود را افزایش دهید
    3. کدام چهره مشهور این خرما را هر روز می فروشد؟
    4. استفاده از آجر سفالی در تهیه تابلو فرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *