برای هر موتورسیکلت روغن کاری موتور برای عملکرد صحیح موتور بسیار مهم است. ما به خوبی می دانیم که وقتی صحبت از عملکرد دوچرخه می شود، به خطر انداختن کیفیت روغن موتور مانند کاهش کارایی و عمر دوچرخه شما است. روغن موتور با تمیز نگه داشتن لوله ها و روغن کاری مناسب، موتور را روان نگه می دارد.

روغن موتور

اگرچه سازندگان موتور سیکلت نوع خاصی از روغن موتور گتکس را توصیه می کنند، اما اگر به دنبال مارک های دیگر موجود در بازار هستید، انتخاب بهترین روغن موتور برای دوچرخه خود کمی چالش برانگیز است. به یاد داشته باشید، انتخاب روغن موتور مناسب برای موتور سیکلت شما بر اساس حجم، سی سی آن تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آن دارد.

انواع روغن موتور سیکلت

روغن موتور معدنی یا معمولی
این روغن برای موتورسیکلت های مسافربری که در سرعت های پایین تر و در شرایط عادی کار می کنند، مناسب تر است، زیرا هیچ گونه افزودنی ترکیبات شیمیایی پیچیده ای ندارد. استفاده از روغن موتور معدنی برای دوچرخه های با کارایی بالا توصیه نمی شود. روغن معدنی که به عنوان نفت خام از زمین استخراج می شود، بیشتر تصفیه می شود و به خوبی با افزودنی های شیمیایی خاصی ترکیب می شود.

روغن موتور

روغن موتور صادراتی

روغن موتور فول سنتتیک
این روغن بهتر است برای موتورهای با کارایی بالا توصیه شود زیرا دارای خواص مقاومت در برابر حرارت عالی و سطح بالایی از روانکاری است. روغن های 100% یا کاملا مصنوعی فاقد هرگونه روغن معدنی یا خام هستند، در عوض، این روغن ها از ابتدا به صورت مصنوعی ساخته می شوند و دارای افزودنی های کاملا مصنوعی هستند. این روغن ها دارای مقاومت اکسیداسیون، روانکاری و فشار بالاتری هستند. عملکرد موتور بیشتر افزایش می یابد زیرا روغن های کاملاً مصنوعی کشش موتور را کاهش می دهند و از تجمع لجن جلوگیری می کنند. آنها همچنین ویسکوزیته بالایی دارند و در آب و هوای بسیار سرد یا گرم به خوبی کار می کنند. روغن های 100% مصنوعی بسیار گران هستند.

روغن موتور ترکیبی نیمه سنتتیک یا مصنوعی
روغن های نیمه سنتتیک ترکیبی از روغن های معدنی و روغن های مصنوعی با برخی مواد افزودنی دیگر هستند. این روغن بهترین ترکیب را ارائه می دهد و برای کسانی که در شرایط دمای پایین سوار می شوند و می خواهند سطح محافظت بیشتری در برابر اکسیداسیون داشته باشند، به خوبی توصیه می شود. سطح روغن مصنوعی در روغن نیمه سنتتیک می تواند متفاوت باشد، چه 90٪ مصنوعی یا حتی 10٪ مصنوعی، که قیمت روغن را تعیین می کند. این روغن برای سوارکارانی که می خواهند عملکرد خوبی را از دوچرخه خود استخراج کنند بدون نیاز به پرداخت بیشتر برای روغن 100٪ مصنوعی محبوب است. قبل از خرید روغن موتور نیمه سنتتیک، به یاد داشته باشید که ترکیب روغن مصنوعی را در ترکیب بررسی کنید.

روغن موتور

گریدهای روغن موتور موتور سیکلت

ممکن است بارها دیده باشید که درجه روغن موتور با برچسب روغن 10 وات 30 یا روغن 20 وات 40 برچسب گذاری شده است. معنای واقعی این گریدهای روغن موتور چیست؟ هنگام خرید بهترین روغن موتور برای دوچرخه خود، دانستن درجه روغن موتور یا درجه ویسکوزیته روغن موتور و همچنین دانستن روغن موتور ایرانول 12000 چند کیلومتر است بسیار مهم است.

درجه روغن موتور به عنوان XW-XX نشان داده می شود که X نشان دهنده یک عدد و W به معنای وزن است. X قبل از W نشان دهنده ویسکوزیته یا سرعت جریان روغن در 0 درجه فارنهایت یا -17.8 درجه سانتیگراد است. این بدان معنی است که هرچه مقدار X کمتر باشد، مقاومت در برابر نازک شدن روغن در دمای پایین تر بیشتر می شود. به عنوان مثال، روغن موتور 5W-20 در هوای سرد کمتر از 10W-20 غلیظ می شود.

بهترین روغن موتور

روغن موتور موتور سیکلت بر پایه مصنوعی Shell Advance AX7 10W-40

نظرات کاربران: “محصول بسیار خوبی است، صدای موتور کاهش می یابد، دنده به خوبی کار می کند، مسافت پیموده شده افزایش یافته است، به شدت توصیه می شود”

روغن موتور Castrol Power1 4T 10W-30

نظرات کاربران: “Castrol یک برند قابل اعتماد در روغن موتور است که موتور را خوب و روان نگه می دارد.

روغن موتور Liqui Moly 10W40 Street Synthetic Technology

نظرات کاربران: “OMG این محصول در سطح دیگری است، موتور مانند جانور واقعی غرش می کرد و عملکرد در اوج بود. در دوره های بالاتر برای موتور بهتر و پایدارتر شد همراه با لرزش کمتر”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *