تولید کننده صافی بنزین با توجه به نیاز شما و همچنین مدل خودرویی که دارید به تولید این قطعات مهم در سیستم سوخترسانی خودرو اقدام می کند. این صافی ها برای درست کار کردن موتور ضروری هستند و بزرگترین تولید کننده صافی بنزین در ایران وجود دارد.

صافی بنزین یا همان فیلتر بنزین از قطعات بسیار مهم در هر خودرویی می باشد که سلامت خودرو و موتورش را تضمین می کند. اگر صافی بنزین وجود نداشته باشد مواد حاصل از زنگ زدگی و پوسته شدن جداره های داخلی پمپ بنزین از طریق سوخت به باک وارد شده و از درست کار کردن موتور جلوگیری می کند.

صافی بنزین و کاربرد های آن

همانطور که می دانید بنزین هایی که وارد خودرو می کنید دارای ناخالصی های بسیار زیادی می باشند و کیفیت پایینی دارند. حال اگر بخواهد همه این کثیفی ها و املاح مستقیما وارد موتور شوند سبب مختل شدن عملکرد خودرو می شود و ممکن است خسارات جبران ناپذیری به آن وارد شود.
صافی بنزین به عنوان فیلتری عمل میکند که اجازه ورود مواد اضافی را به سیستم سوخت رسانی نمی دهد و در مسیر باک واقع شده است. شاید وجود کمی آلودگی در سیستم سوخت در خودرو های کاربراتوری فاقد اهمیت باشد ولی در خودرو های انژکتوری می تواند مشکل ساز باشد  و باعث از کار افتادن سوزن انژکتور خودرو شود.

تولید کننده صافی بنزین

مراکز تعویض صافی بنزین

به دلیل نقش پررنگی که صافی های بنزین در عملکرد خودرو دارند شرکت های مختلفی این محصولات را تولید می کنند و بر سر کیفیت و قیمت آنها رقابت شدیدی وجود دارد.بهترین این محصولات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و پایداری نسبتا زیاد و طول عمر مناسبی داشته باشد، همچنین یک صافی مناسب باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد و بتواند میزان آلودگی بیشتری را در خود نگه دارد.

تعویض این فیلتر ها بسیار اهمیت دارد و اگر این عمل انجام نشود در آینده مشکلات جدی تری به وجود می آید و ممکن است به سیستم های مختلف خودرو خسارت وارد شود.اما عمل تعویض صافی ها نیاز با فردی متخصص در این زمینه دارد که از محل دقیق صافی ها با خبر باشد و طریقه درست عوض کردن آن را یاد داشته باشد. به همین دلیل بهتر است زمانی که متوجه شدید صافی بنزین خودرویتان نیاز به تعویض دارد فورا به مراکز مخصوص این کار مراجعه کنید.

تولید کننده صافی بنزین

نشانه های آلودگی صافی بنزین

از قطعات مهم و مصرفی اتومبیل ها صافی بنزین می باشد که سبب جلوگیری از ورود آلودگی ها به سیستن های اصلی خودرو می شود. تعویض صافی باید به صورت مرتب صورت بگیرد و اگر در این عمل کوتاهی کنید سوزن انژکتور دچار گرفتگی و خرابی می شود و قدرت و کیفیت سواری اتومبیل افت می کند و مصرف سوخت نیز افزایش می یابد.

از جمله علائمی که بیانگر کثیفی صافی می باشند بصورت زیر است

  • کاهش یافتن بازده موتور
  • کثیف و آلوده شدن انژکتور
  • سخت روشن شدن موتور
  • کوتاهی عمر پمپ بنزین
  • سوختن سوپام موتور

در صورت مشاهده این علائم بهتر است سریعا به تعمیر کار مراجعه نمایید و آن را عوض کنید.

تولید کننده صافی بنزین

تولید کننده صافی بنزین

مراکز متنوعی این محصولات پر مصرف برای رانندگان را تولید می کنند که هر کدام سعی دارند در تهیه این محصولات اصول ویژه ای را به کار گیرند و کاربرد های مختلفی را برایشان در نظر می گیرند. به دلیل وجود انواع مختلفی از برند ها و شرکت های تولید صافی بنزین در خرید آن ها باید توجه کافی داشته باشید.

هنگام خرید صافی بنزین بهتر است از برند هایی که در کتابچه راهنمای خودرو پیشنهاد شده است محصول خود را تهیه کنید. امروزه تولید کنندگان ایرانی بهترین و با کیفیت ترین صافی ها را می سازند و با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *