در یک موتور، بنزین یا دیزل، کیفیت روغن گتکس برای کمک به مکانیک ها لازم است. کیفیت روغن برای جلوگیری از مشکلات یا خرابی های مکانیکی بسیار مهم است.

موتورهای جدیدتر قایق نیز طوری طراحی شده اند که مصرف کننده و سازگار با محیط زیست باشند. با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و طول عمر بیشتر. با این حال، این فناوری‌های پیشرفته تقاضای شدیدی را برای روان‌کننده‌های موتور ایجاد می‌کنند و انتخاب روانکار مناسب برای موتور شما را ضروری می‌سازند.

چندین نکته در مورد روغن موتور قایق

سایش مکانیکی به موتور شما آسیب می رساند

با گذشت زمان، اصطکاک قطعات فلزی را فرسوده می کند. رسوبات تشکیل می شود و موتور شما را مسدود می کند. نقش روغن این است که اطمینان حاصل شود که قطعات مکانیکی کاملاً روی یکدیگر می لغزند. به همین دلیل است که برای اطمینان از نقش خود به یک روغن خوب نیاز دارید که در طول زمان نیز پایدار باشد.

روغن کاری ضعیف موتور، عملکرد خود را از دست می دهد

اگر روغن دیگر لغزش را تسهیل نکند، موتور شما به دلیل اصطکاک قدرت خود را از دست می دهد. همچنین شتاب کمتری خواهد داشت و مصرف بسیار بیشتری خواهد داشت. ناگفته نماند خطر شکستگی که می تواند ناشی از سایش غیرعادی قطعات مکانیکی باشد. بنابراین یک روغن کاری خوب، محافظتی در برابر همه این خرابی ها است.

همه روغن موتورها یکسان ایجاد نمی شوند

روغن موتورها با توجه به کاربردشان تولید می شوند. برای مثال یک موتور زمینی بیشتر از موتور دریایی گرم می شود که خنک کننده خوبی با آب اطراف خواهد داشت. روغن های دریایی برای کار با موتورهای “سرد” ساخته شده اند. به همین دلیل است که نباید فقط برای تعویض موتور قایق خود روغن مصرف کنید. برای پیدا کردن راه خود، ایمن ترین کار این است که از توصیه های سازنده موتور پیروی کنید. آنها روغن ها را آزمایش کرده و استانداردهای خاصی را تأیید کرده اند.

روغن موتور صادراتی

از شاخص های ویسکوزیته مناسب استفاده کنید

شاخص گرانروی یک روغن با 2 عدد که با W (W=زمستان) از هم جدا شده اند نشان داده می شود. بنابراین، روغنی که شاخص آن 15W40 است به معنای سیالیت 15 در هنگام سرد (محاسبه شده در -18 درجه سانتیگراد) و 40 در هنگام گرم بودن (محاسبه زمانی که روغن در دمای 100 درجه سانتیگراد است). این شاخص ویسکوزیته توسط استاندارد SAE (انجمن مهندسین خودرو) تعریف شده است.

رفلکس های مناسب داشته باشید: روغن را مرتب چک کنید

نظارت منظم بر سطح روغن به شما این امکان را می دهد که “دیدایی” در مورد وضعیت روغن خود داشته باشید. علاوه بر سطح مناسب، به شما امکان می دهد اگر مشکل آب موجود در روغن (سس مایونز) دارید، تشخیص دهید. بنابراین در کشیدن مرتب نشانگر دریغ نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *