به عنوان یک درخت کشت شده، لیمو ترش تازه در حال حاضر به میزان محدودی در اکثر کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری کشت می شود.

درختان لیمو برای کاشت تجاری معمولاً با پیوند یا جوانه زدن واریته مورد نظر بر روی نهال سایر گونه های مرکبات مانند پرتقال شیرین، گریپ فروت، پرتقال ماندارین، پرتقال ترش یا تانجلو تکثیر می شوند.

نهال‌های این گونه‌ها به‌عنوان پایه نسبت به نهال‌های لیموترش برتری دارند، زیرا یکنواخت‌تر و کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف پوسیدگی طوقه و پا هستند.

مناطق آب و هوایی نسبتاً خنک و مساوی ساحلی ایتالیا و کالیفرنیا برای کشت لیمو مناسب هستند. درختان معمولاً در باغ‌ها رشد می‌کنند.

جایی که بین 5 تا 8 متر (16 تا 26 فوت) از هم فاصله دارند. درختان لیمو معمولاً در طول سال شکوفا می شوند و میوه آن 6 تا 10 بار در سال چیده می شود.

میوه با اندازه کامل برای اهداف تجاری حدود 50 میلی متر (2 اینچ) قطر دارد. میوه معمولاً در حالی که هنوز سبز است چیده می شود و پس از خشک شدن، ممکن است سه ماه یا بیشتر در انبار نگهداری شود.

درختان جوان لیموترش در سال سوم پس از کاشت به سن باروری می‌رسند و محصولات تجاری ممکن است در سال پنجم مورد انتظار باشد.

متوسط عملکرد باغ در هر درخت 1500 لیمو در سال است. مراقبت دقیق برای جلوگیری از از بین رفتن میوه در انبار و حمل و نقل به دلیل بیماری های قارچی ضروری است.

لیموهای چیده شده در بسته بندی با توجه به بلوغ آنها درجه بندی می شوند که با رنگ آنها مشخص می شود. میوه‌های زرد کاملاً رسیده‌اند و باید فوراً فروخته شوند. در حالی که میوه‌هایی که هنوز سبز هستند در انبار نگهداری می‌شوند تا به رنگ زرد یکنواخت درآیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *